וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בגולן ובגליל העליון, שיבושי חשמל ברחבי הארץ

עידן אבני, קובי מנדל ואריאל נוי

12.12.2010 / 12:33

מזג אוויר סוער: שלג יורד בחרמון, ביישובים בצפון רמת הגולן, בקיבוץ סאסא ובהר מירון. בנוסף, בעקבות הרוחות החזקות, עצים פגעו ברשתות החשמל וגרמו להפסקות חשמל

יממה של רוחות סוערות הותירה את חותמה בכבישים ובמדרכות ברחבי הארץ, והנהגים והולכי הרגל נדרשו הבוקר (ראשון) לנווט בין חפצים מעופפים. חזאי חברת מטאוטק, צחי וקסמן, סיפר כי "מזג האוויר הסוער ימשיך ללוות את אזורנו גם היום וביתר שאת. צפונית לקו הרצליה יורדים גשמי זעף מלווים בברד ורוחות עזות, שמגיעות אפילו למהירות של 120 קמ"ש. בים, נמדדו גלים של עשרה מטרים שזה נדיר מאד. ביום חורף 'רגיל' מגיע גובה הגלים לכחמישה מטרים כך שמדובר בנתון שלא רואים כל יום".

הסופה הראשונה של החורף, אזור המרכז, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
הסופה הראשונה של החורף, אזור המרכז, דצמבר 2010/נמרוד סונדרס

בחרמון ירד הלילה שלג כבד - והיום יורד שלג גם ביישובים בצפון רמת הגולן. בצהריים החל לרדת שלג גם בגליל – בקיבוץ סאסא ובהר מירון. אפילו – שימו לב - בירושלים, עשויים ליהנות מהפתיתים הלבנים, אך גם אם ירדו, הם לא צפויים להיערם שם. בחרמון נערמו הלילה 40 סנטימטרים של שלג באזור הרכבל העליון, ויותר מ-20 סנטימטרים ברכבל התחתון. האתר נסגר למבקרים. המנכל"ית רחל בראל אמרה כי באתר "מצפים במהלך היום לכמות כפולה מזו שירדה עד כה. כשנוכל לפתוח את האתר נודיע לציבור. אנו עסוקים משעות הבוקר המוקדמות בפינוי צירים בהר, אך השלג מוסיף להיערם".

בעקבות הרוחות החזקות, אלפי עצים וחפצים מעופפים פגעו ברשתות החשמל וגרמו להפסקות חשמל אזוריות במוקדים רבים ברחבי הארץ. יעל נאמן, סגנית דובר חברת החשמל סיפרה כי החברה מטפלת כעת בתקלות מצומצמות באזורים שונים בחדרה, פרדס חנה, זיכרון יעקב, מכמורת, בת שלמה. כן נותקו מרשת החשמל שכונה באשקלון, מספר רחובות ברעננה, בנתניה, בפתח תקווה וברחובות. "הצוותים שלנו בשטח, אנחנו ויודעים על התקלות ועושים מאמץ לתקנן", אמרה נאמן והוסיפה כי מוקד 103 של החברה פועל בשעות אלה במתכונת חירום.

עצים נעקרו, כבישים נחסמו

מספר שיבושי תנועה אירעו הבוקר באזור הצפון כתוצאה ממזג האוויר הסוער. מול בית החולים בנהריה נפל עץ וכתוצאה מכך נחסם הכביש. עובדי החברה הלאומית לדרכים הוזעקו למקום ופינו את העץ. בצומת פורדיס בכביש 4 הרמזורים אינם פועלים. בצומת מושב עבדון נפל עץ על הכביש. בצומת דיר אל-אסד הרמזורים אינם פועלים.

בצומת כפר מסריק נפל רמזור על הכביש. בצומת אחיהוד הרמזורים אינם פועלים. בכביש 60 בעפולה נפל רמזור על הכביש. במפרץ חיפה נוצרו שלוליות ענק בכביש IPC ובשל כך ישנם במקום עומסי תנועה בשני הכיוונים. במרכז קריית אתא נתלש רמזור ברחוב העצמאות ונפל על הכביש. שלולית ענק נוצרה מתחת לגשר פז והמשטרה ממליצה לנסוע בצירים אחרים. בכל המקרים לא נמסר על נפגעים.

ומה צפוי לנו בהמשך היום? מדרום לקו הרצליה, צפוי הבוקר מזג אוויר אביך עם סופות חול שמקורן בנגב. אך בשעות הקרובות צפוי קו הגשם להדרים ולכלול את תל אביב ומשעות אחר הצהריים גם את קו אשדוד וירושלים. והטמפרטורות? בגליל נמדדה הבוקר מעלה בודדה, בירושלים צפויות ארבע עד שש מעלות, בתל אביב 14 מעלות ובבאר שבע 11. הלילה צפוי להיות גשום מאד, ומחר צפוי גשם בעיקר בחלקו הראשון של היום, כשהרוחות יחלשו החל משעות הצהריים.

עדכון ראשון: 8:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully