וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האקלים ננעלה ללא הסכמה על פליטת גזים

נציגי יותר מ-200 מדינות הסכימו בקנקון על קידום צעדים למלחמה בהתחממות הגלובלית, אך דחו לשנה הבאה את ההחלטה על הארכת פרוטוקול קיוטו לצמצום פליטת גזי חממה במדינות המתועשות

מדינות העולם הגיעו אתמול (שבת) להסכם לקידום צעדים - צנועים למדי בשלב זה - למלחמה בשינוי האקלים בעולם. בין היתר, הוחלט על הקצאת כספים נוספים לסיוע למדינות עניות בהתמודדות הזו. עם זאת, החלטות קשות יותר, כגון צמצום פליטת גזי חממה, נדחו לשנה הבאה.

ההחלטה שהתקבלה בתום ועידת האקלים הבינלאומית, שנערכה בשבועיים האחרונים בעיירת הנופש קנקון במקסיקו, כוללת בין היתר את הקמתה של "קרן אקלים ירוקה", שעד שנת 2020 תספק מדי שנה 100 מיליארד דולר למדינות עניות, שישמשו ללשימור יערות הגשם ולפיתוח מקורות אנרגיה "נקיים". מההחלטה לא ברור מהיכן בדיוק יגוייס הכסף הזה.

נציגי יותר מ-200 מדינות הסכימו גם על הצבת יעד כמותי: לא לאפשר לטמפרטורה הממוצעת בעולם לעבור את הממוצע בעידן הטרום-תעשייתי ביותר מ-2 מעלות צלזיוס.

למרות ההישגים המסוימים, בתחום המשמעותי ביותר, נחלה הוועידה כישלון חרוץ: לא הושגה כל התקדמות שתאפשר את הארכתו של פרוטוקול קיוטו, שמחייב את 40 המדינות העשירות בעולם לצמצם את פליטת גזי החממה בתחומן. ב-2012 יפוג פרוטוקול קיוטו הראשון, שבכל מקרה לא כלל בתוכו את שתי המזהמות הגדולות בעולם - ארצות הברית וסין. המחלוקת העיקרית בנושא זה נותרה בעינה - האם לחייב גם מדינות מתפתחות לעמוד באותן אמות מידה שמוצבות למדינות המפותחות.

ובכל זאת, הייתה הצלחה מרכזית אחת לוועידה: הן הצליחו למנוע את קריסתם המוחלטת של המגעים הגלובליים, ובנייתו של אמון מסוים בין המדינות העשירות והעניות, אל מול אתגרי התחממות כדור הארץ, שהתרסק בוועידת האקלים בשנה שעברה בקופנהגן. אולם כפי שסיכמה זאת נציבת איכות הסביבה של האיחוד האירופי, קוני הדגארד, "יש עוד דרך ארוכה לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully