וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: כינה את אחמדינג'ד "מגלומן" - ונאסר

שנת מאסר נגזרה על משאללה שמסולוואזין, ראש איגוד העיתונאים באירן, בגין ראיונות לתקשורת הזרה ש"חתרו תחת השלטון". עוד 4 חודשים נוספו לעונש בגלל ראיון בו כינה את הנשיא "מגלומן"

בית משפט באירן גזר 16 חודשי מאסר על עיתונאי רפורמיסט לאחר שהרשיעו בהעלבת הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, וחתירה תחת יסודות הרפובליקה האיסלמית. כך מפרסמת היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית, המביאה ראיון עם העיתונאי, משאללה שמסולוואזין.

"נגזרה עליי שנת מאסר בגין הרשעתי בחתירה תחת השלטון, בגלל ראיונות שנתתי לכלי תקשורת זרים", סיפר שמסולוואסין. "עוד ארבעה חודשים נגזרו עליי בגלל שכיניתי את אחמדינג'ד 'מגלומן' בראיון ל'אל-ערבייה'. התובעים פירשו את זה כ'משוגע', והסיקו שהעלבתי את הנשיא".

עוד הוסיף, כי אחד מסעיפי האישום נגדו נגעו למאמר שכתב להגנתו של נזאק אפשאר, עובד השגרירות הצרפתית בטהרן שנכלא לאחר המהומות הרפורמיסטיות בעקבות הבחירות ב-2009.

נעצר עורך של עיתון רפורמיסטי

שמסולוואזין, העומד בראש איגוד העיתונאים באירן, היה בעבר עורך של כמה עיתונים רפורמיסטיים, שכולם נסגרו על ידי השלטונות בין 1998 ל-2000. בשנה שעברה נעצר לחודשיים במסגרת גל המעצרים שנערך בקרב חוגים רפורמיסטיים. לפני חודשיים נפתח נגדו התיק הנוכחי, וכעת הורשע בו. הוקצבו לו 20 יום לערער על גזר הדין.

אירן מתמידה בפעולתה התקיפה נגד עיתונאים המעודדים עמדות רפורמיסטיות, שהציבה אותה בשנה האחרונה (בצוותא עם סין) בראש רשימת המדינות שבהן עיתונאים כלואים. רק בשבוע שעבר עצרו השלטונות במדינה את אחמד גולאמי, עורך "שרק", העיתון הרפורמיסטי המוביל במדינה, באשמת "עבירות בטחוניות".

יחד עם גולאמי נעצרו ארבעה חברים נוספים במערכת העיתון, שרק לפני כמה חודשים החל לצאת לאור מחדש, אחרי שהיה סגור במשך שלוש שנים בהוראת הרשויות. הפעם המשיך העיתון להתפרסם אחרי מעצר עורכו - אך המעצר לא הוזכר בו במילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully