וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס חרד למצב החינוך: "יש לעלות באינטליגנציה"

בנאום בוועידת העסקים של גלובס, קרא נשיא המדינה להגדלת ההשקעה בהשכלה הגבוהה. "הצעתי שצה"ל ישמש גם כאוניברסיטה, כך שכל חייל עם סיום שירותו הצבאי יהיה בעל תואר"

נשיא המדינה שמעון פרס נשא הבוקר (ראשון) דברים בפני ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" וקרא להמשך פיתוח האינטליגנציה בארץ. "בעולם שנהיה מדעי יותר ויותר אסור שישראל תהיה מדעית פחות ופחות", אמר פרס.

פרס הביע דאגה ממצב ההשכלה בארץ וקרא להשקעה גדולה בחינוך. "תלמידי ישראל מדורגים היום במקום ה- 41 באוריינות מדעית ומקום 36 במבחני קריאה. ישראל חייבת לעלות בסולם האינטליגנציה שלה. הצעתי שצה"ל ישמש גם כאוניברסיטה, כך שכל חיילת וכל חייל עם סיום שירותם הצבאי יהיו בעלי תואר B.A. אותו דבר צריך לעשות לגבי אלה שהתנדבו לשירות לאומי".

פרס קרא להתמקדות בחקר המוח האנושי. "אני היום בן 87. אין לי מושג מי אני. מה מניע אותי או מעכב אותי", אמר. "לפני מספר שנים סברתי שהננו-טכנולוגיה תוביל את ההתפתחות המדעית ואכן ישראל התכוננה לכך והצליחה. היום אני סבור שהמוח הוא העשיר שבאוצרות הטבע. הוא יאפשר לנו לראות דברים הנסתרים מבינתנו. מרחקים, גבהים ועומקים שאין לנו מושג על קיומם".

בנוסף ציין פרס את הפיכתו של העולם לגלובלי יותר ויותר. "192 מדינות שקדמו לעולם הגלובלי היו כ- 192 ספינות עצמאיות השטות בים ולכל אחת מהן קברניט וצוות. עיקר הדאגה היה למנוע התנגשות בין הספינות. העולם הגלובלי דומה לאנייה אחת גדולה, שעליה מצויים 192 תאים לאומיים, שגורל נוסעיהם תלוי לא פחות באניה הגדולה, מאשר בתא הנפרד. לאנייה הזו אין עדיין קברניט ואין צוות. ואין שליטה על הנעשה בתאים", אמר פרס. הנשיא אמר שבעולם הגלובלי גם הבעיות מולם מתמודדת ישראל הן בעיות גלובליות – עליית האיסלם הקיצוני, הטרור, ההתחממות הגלובלית ועוד. "ישראל לא יכולה להישאר מדינת לאום גרידא. גורלה הוא גלובלי ולא רק היסטורי.אין לה מנוס אלא לזרום עם העולם החדש, שאינו פוסק מלזרום אף הוא", אמר פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully