וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נפגע מירי צלף ברצועה, מצבו בינוני

יהושע בריינר ורמי שני

12.12.2010 / 7:37

כח צה"ל הרג שני פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת באזור כיסופים, ואז נפתחה אש ממארב של צלפים. כתוצאה מהירי נפצע אחד החיילים בבטנו, והוא פונה במסוק לסורוקה. מצבו בינוני

חייל צה"ל נפצע אמש (שבת) בבטנו מירי של צלף פלסטיני, ליד גדר המערכת באזור מרכז רצועת עזה, סמוך לכיסופים. הוא פונה במסוק במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך הלילה החייל נותח להוצאת הקליע מגופו ולאחר מכן מצבו התייצב והוא מוגדר בינוני. מהצד הפלסטיני מדווחים על שני הרוגים.

התקרית החלה כאשר שני פלסטינים שהתקרבו לגדר זוהו על ידי כוח תצפית של צה"ל. למקום הגיע כוח שריון וטנק פתח באש לעבר הפלסטינים, שנהרגו מהירי הישראלי. במהלך סריקות שנערכו במרחב, בוצע ירי לעבר הכוח, ממנו ככל הנראה נפגע החייל.

ההערכה הראשונית היא כי השניים ביצעו ככל הנראה פעולת הסחה, שמטרתה הייתה למשוך את הכח לכיוון הגדר, ואז פתחו צלפים באש ממנה נפצע החייל. כמו כן, עולה החשד כי החמושים ניצלו את תנאי מזג האוויר ששררו בשטח. בקול ישראל דווח כי נבדקת גם האפשרות שהחייל נפגע מאש כוחותינו.

מצה"ל נמסר לאחר התקרית כי "ארגוני הטרור פועלים כל העת על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחי מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועה ולשימור השקט בה".

חייל צה"ל שנפצע בתקרית ירי ברצועת עזה מובל לבית החולים סורוקה. אלברטו דנקברג
החייל הפצוע מגיע לבית החולים סורוקה/אלברטו דנקברג

בימים האחרונים התגברה המתיחות באיזור הרצועה. מוקדם יותר הערב אף נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית שער הנגב, אולם לא נשמע פיצוץ ומקום הנפילה לא זוהה.

בצה"ל מוטרדים מאוד מההתחמשות של הארגונים בעזה, כשבשבוע האחרון חלה עלייה משמעותית במספר תקריות האש. במהלך השבוע נורה טיל נ"ט אל עבר טנק של צה"ל וגרם נזק לכלי. כמו כן נפצע אזרח ישראלי באורח קל כתוצאה ממטח פצצות מרגמה שנורו אל עבר היישוב כרם שלום. החשש במערכת הביטחון הוא מהתגברות אירועים דומים, זאת על רקע המשך הניסיונות של ארגונים קיצוניים ברצועה להסלים את המצב הביטחוני בעזה.

עדכון ראשון: 23:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully