וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של חורף: סופות חול בנגב, גשם במרכז

החורף כבר כאן: גשמים יורדים באזור המרכז והצפון, ובדרום משתוללות סופות חול. המשטרה מבקשת מהציבור לנהוג בהתאם לתנאי הדרך

חיכינו זמן רב, אבל הוא הגיע, ובגדול: רוחות עזות המלוות בגשמים משתוללות בשעה זו (שבת) באזור המרכז והצפון. קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות הנמוכים. החל משעות הערב צפוי לרדת שלג בחרמון ומחר ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של ההרים.

כמו כן, סופות חול כבדות משתוללות באזור הנגב. נהגים באזור דיווחו, כי הראות במקום מוגבלת, וניתן לראות עד כ-20 מטרים בלבד מקדמת הרכב.

מאגף התנועה במשטרה נמסר כי הם "מבקשים מציבור הנהגים לשנות ולהתאים את הרגלי הנהיגה בהתאם לתנאי הדרך. יש לזכור, כי גשמים ראשונים מעלים על פני האספלט חומרים שומניים המקטינים את מקדם החיכוך עם הכביש, פוגמים באחיזת הצמיגים בדרך ועלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב".


עוד נמסר ממשטרת התנועה, כי לנהגים מומלץ לפעול על פי ההנחיות הבאות בעת הנהיגה בתנאי הסופה: יש לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש, יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים, לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות נכונים, לנקות את פנסי הרכב על מנת לראות ולהראות בהתאם.

כמו כן, בעת הכניסה לרכב יש להסיר פרטי לבוש מגושמים (סוודר ומעיל) העלולים לפגום ולהגביל את תנועת הנהג, כל שכן העלולים למנוע מהחגורה לבצע את מלאכתה בעת הצורך. יש להסיר מראש הנהג כובע צמר או "קפוצ'ון" העלול לפגום בשדה הראיה לצדדים, בפרט במעבר בין נתיבים. בנוסף, יש לאחוז בהגה בשתי ידיים מאחר וכניסה לשלוליות ובורות המוסתרים על ידי הצטברות מים על הכביש עלולים לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully