וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר ההגנה הלבנוני הראה לישראל היכן לתקוף"

מסמך ויקיליקס חשף כי שר ההגנה הלבנוני אליאס מור תכנן עם ארה"ב מתקפה של ישראל נגד החיזבאללה בלבנון. ע"פ המסמך, מור הראה על מיקומם המדויק של המוצבים, והורה לצבאו שלא להתערב

שר ההגנה של לבנון אליאס מור, תכנן ביחד עם ארה"ב מתקפת של חיל האוויר הישראלי בלבנון בשנת 2008, כך חושף הבוקר (שבת) אתר ההדלפות "ויקיליקס" במסמך תשדורת של שגרירות ארה"ב. על פי המסמך, בארוחת צהריים בת שעתיים עם דיפלומטים אמריקאים, הציג מור מפת אזורים בהם כדאי לישראל לתקוף.

כמו כן, נחשף כי מור הורה לצבא לבנון "שלא להתערב בלחימה, ולמלא תפקידי הגנה אזרחיים". דאגתו היחידה של מור על פי המסמכים, הייתה לוודא שחיל האוויר יימנע מלתקוף מחוזות נוצרים במדינה. את המתקפות על מעוזים שיעים הגדיר מור כ"בעיה של חיזבאללה", והביע תקווה כי המתקפה תאפשר לצבא להעתיק את מעוזי חיזבאללה ממקומם.

על פי המסמכים, תכניתו של מור הייתה להשאיר את חיילי צבא לבנון בבסיסם, ולאחר תבוסת חיזבאללה, להשתלט על האזור. הדיפלומטים האמריקאים סיכמו, כי מור "מתכוון להבטיח כי הצבא לא יתערב בתקיפה, כך שחיזבאללה יישא במלוא הכובד של התקיפה הישראלית".

דבריו של מור משליכים גם על נשיא לבנון מישל סולימאן. במרץ 2008, באותו הזמן בו התקיימה השיחה בין מור לאמריקאים, היה סולימאן ראש סגל צבא לבנון. מור אמר לדיפלומטים, כי הוא כבר הורה לסולימאן שלא לערב את הצבא "כאשר ישראל תבוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully