וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפיפיור ניסה למנוע צירוף טורקיה לאיחוד"

"ויקיליקס" חשף כי האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הוא שעמד מאחורי התנגדות הוותיקן לצירוף טורקיה לאיחוד האירופי. זאת בשל הרצון לכלול בחוקת האיחוד סעיף העוסק בשורשיה הנוצרים של אירופה

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הא האחראי להתנגדות של הוותיקן לצירוף טורקיה לאיחוד האירופי, כך חשף הבוקר (שבת) אתר ההדלפות "ויקיליקס" במסמך תשדורת בין שגרירות ארה"ב בוותיקן לרומא.

בשנת 2004, האפיפיור לעתיד, הקרדינל רצינגר, דיבר בגנות צירוף מדינה מוסלמית לאיחוד, זאת למרות שהוותיקן הביע עמדה נייטרלית בנושא. שר החוץ של הוותיקן, מונסיגנור פייטרו פרולין, אמר בתגובה לדיפלומטים אמריקאים, כי עמדתו של רצינגר איננה מייצגת את עמדתה הרשמית של הוותיקן.

עם זאת, המסמך שהודלף לאתר ויקיליקס חשף כי רצינגר למעשה היווה את הקול המייצג מאחורי הניסיון הלא מוצלח של הוותיקן להכניס סעיף בחוקת האיחוד המתייחס ל"שורשיה הנוצרים של אירופה". במסמך, ציין הדיפלומט האמריקאי, כי רצינגר "מבין באופן ברור כי לאפשר למדינה מוסלמית להיות חברה באיחוד האירופי יחליש את עמדתו בנושא שורשיה הנוצרים של אירופה".

בשנת 2006 עבד פרולין עבור רצינגר שהתמנה לתפקיד האפיפיור, ונקרא מעתה בנדיקטוס ה-16. בשנה זו, הביע בגלוי עמדה שונה מזו שהביע בעבר בנושא: "לא האפיפיור ולא הוותיקן הביעו תמיכה בחברותה של טורקיה באיחוד האירופי. עם זאת, הוותיקן פתוחה לקבלתה, תוך מתן דגש כי טורקיה צריכה למלא אחר קריטריון קופנהגן של האיחוד על מנת להתקבל". על פי הקריטריון, על טורקיה לאפשר חופש דת נרחב יותר במדינה.

עם זאת, על פי המסמכים, בוותיקן לא חשבו כי טורקיה מסוגלת כלל לעמוד בקריטריון המדובר. על פי המסמך, "פחד גדול אחד הוא, שטורקיה יכולה להיכנס לאיחוד האירופי מבלי לעשות את השינויים הנדרשים בחופש הדת במדינה. (פרולין) התעקש שחברי האיחוד האירופי – וארה"ב – ימשיכו ללחוץ (על ממשלת טורקיה) בנושאים הללו. לדבריו, מלבד רדיפה על רקע דתי, המצב לא יכול להיות גרוע יותר לקהילה הנוצרית בטורקיה".

המסמכים חשפו עוד, כי ממשלת ארה"ב פעלה ברומא ובאנקרה לצירוף טורקיה לאיחוד. "אנו מקווים כי דיפלומט בכיר יוכל לבקר בוותיקן ולעודד אותם לעשות יותר על מנת לשדר מסר חיובי לטורקיה ולאינטגרציה", סיכם המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully