וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בוושינגטון: תומך בהעברת מזרח י-ם לרשות

בנאומו בכנס סבן בוושינגטון הביע ברק את תמיכתו בחלוקת י-ם במתווה של הנשיא קלינטון משנת 2000. לדבריו, מזרח י-ם תעבור לידי הפלסטינים בעוד שהשכונות היהודיות יישארו בידי ישראל

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הלילה (שבת) למחלוקת בין ישראל והפלסטינים בסוגיית ירושלים והביע תמיכה במתווה חלוקת העיר כפי שהציע נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון בשנת 2000. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה, כי ב"כנס סבן" שנערך בוושינגטון, אמר ברק, כי "ירושלים תעמוד לדיון בסופו של דבר, כאשר מערב ירושלים והאזורים היהודיים יישארו בידי ישראל, בעוד שהשכונות הערביות יעברו לידי הפלסטינים, ופתרון מוסכם על המקומות הקדושים".

ברק אמר עוד, כי למרות שישראל לא חידשה את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, "אנחנו חייבים למצוא דרך לחדש את המשא ומתן. עלינו להתגבר על החשד". ברק הוסיף, כי "אין סתירה בין פתרון שתי המדינות וביטחון ישראל. אני אופטימי. אני מאמין כי זה אפשרי".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון נאמה אף היא בכנס ואמרה כי ארה"ב תאיץ בישראל ובפלסטינים לפתור את בעיות הליבה העומדות כמכשול לשלום. לדבריה, שני הצדדים צריכים להתקדם למרות הקיפאון בשיחות הישירות ביניהם. קלינטון הכריזה עוד כי ארה"ב תפתח בסבב נוסף של שיחות עקיפות מתוך כוונה להגיע להישגים שיבטיחו מסגרת להסכם שלום תוך מספר חודשים.

"ארצות הברית לא תהיה משתתפת פאסיבית בשיחות", אמרה קלינטון. "נלחץ על הצדדים להציג את עמדותיהם בנושאי הליבה ללא דיחוי, מתוך אמון ובפירוט רב". קלינטון הוסיפה כי "נעבוד על צמצום הפערים, נשאל שאלות קשות ונצפה לתשובות ענייניות". היא הדגישה כי ארה"ב תעלה הצעות לקידום השיחות "בזמן המתאים לכך". היא פירטה אף את נושאי הליבה הכוללים לדבריה: ביטחון, גבולות, מים והתנחלויות ואת שני הנושאים הרגישים: ירושלים ובעיית הפליטים.

קלינטון חזרה והדגישה את מחויבותה הבלתי מתפשרת של ארה"ב לביטחונה של ישראל אך חזרה ואמרה כי ארה"ב אינה מכירה בחוקיות הבנייה הישראלים בשטחים שנכבשו בשנת 1967. עוד הדגישה קלינטון, כי לשני הצדדים יש אינטרס לשלום: לישראל בגלל בעיותיה הדמוגרפיות ולפלסטינים בגלל הרצון בסיום הכיבוש הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully