וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: האישה שנידונה למוות בסקילה עדיין כלואה

באירן הפריכו את הדיווחים אודות שחרורה של סקינה מוחמדי אשטיאני, שנידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף. "אין שינוי במצבה המשפטי, התיק נמשך על פי הנהלים הרגילים"

עוד לא סוף טוב: אירן הכחישה היום (שישי) את הפרסומים לפיהם האישה האירנית שנידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף שוחררה, והודיעה כי סקינה מוחמדי אשטיאני עדיין כלואה בבידוד. קודם לכן, הודיעו בנה ועורך דינה, המייצג אותה מטעם ארגון זכויות אדם גרמני, על שחרורה.

אשטיאני, אם לשניים בת 43, נידונה למוות בסקילה בגין ניאוף עם גבר שהורשע ברצח בעלה. היא גם הורשעה במעורבות ברצח עצמו. התובע הכללי בעיר טבריז הבהיר כי "אשטיאני נמצאת בבידוד, וכל ידיעה על שחרורה היא שקר טהור". "אין שינוי במצבה המשפטי, התיק נמשך על פי הנהלים הרגילים", הוא הוסיף.

הכוונה להוציאה להורג בשיטה האכזרית עוררה גל תגובות נזעם ברחבי העולם: ארגוני זכויות אדם פתחו במסע ציבורי כדי למנוע את סקילתה. שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר שוחח עם שר החוץ האירני וביקש ממנו לבטל את גזר הדין ולחון את אשטיאני. נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה הציע לספק לאישה מקלט מדיני. משרד החוץ הבריטי פרסם הודעה בה גינה את ההוצאה המתוכננת להורג ואמר כי הדבר "אינו מקובל לחלוטין" ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה כי היא "מוטרדת קשות" מהדיווחים.

בעקבות הסערה העולמית דחתה אירן את ההוצאה להורג מספר פעמים. לאחר מכן דווח שההוצאה להורג בסקילה הומרה להוצאה להורג בתלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully