וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשמים עזים צפויים ברחבי הארץ, חשש לשיטפונות

מערכת חורפית סוערת ראשונה צפויה להגיע היום לאזורנו, ועמה סופות, גשמים ואולי אפילו שלג. בחרמון מכינים את מסלולי הסקי ובבירה נערכים לקור הירושלמי המפורסם

אחרי ששנת 2010 הוכרזה בתור החמה מאז תחילת המדידות ובתום טעימה קצרה מהגשם בתחילת השבוע, מגיע החורף לאזור. מערכת חורפית אמיתית ראשונה תחל בשעות הערב וצפויה להימשך עד יום שני. היום (שישי) צפוי גשם מקומי עם ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכנו סופות רעמים בודדות והרוחות ילכו ויתחזקו בהמשך היום.

בשבת יהיה גשום בעיקר בצפון הארץ, ינשבו רוחות עזות וקיים חשש לשיטפונות במקומות הנמוכים. קיים סיכוי כי יירד שלג בחרמון, אם כי אולי עוד לא הגיע הזמן להוציא את הסנובורד מהבוידעם. כמו כן, תחול ירידה משמעותית בטמפרטורות ובדרום הארץ יתחוללו סופות חול מקומיות. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הרוחות צפויות להיות חזקות מאוד וביומיים הקרובים תגיע מהירותם לכ-100 קילומטרים לשעה.

במהלך היום יגיעו הטמפרטורות ברמת הגולן ל-18 מעלות ביום ול-12 בלילה, בחיפה ישררו 21 מעלות בשיא היום ו-16בלילה, בתל אביב הטמפרטורות ינועו בין 21 ביום ל-17 בלילה, בירושלים יהיה קר עם 17 מעלות ביום ו-12 מעלות בלילה, בבאר שבע יורגשו טמפרטורות בגובה 21 ביום והן יצנחו ל-14 במהלך הלילה ואפילו האילתים ירגישו קרירות עם 23 מעלות במהלך היום ו-14 בלילה.

אחרי שסבל מהאש, עומד הכרמל מפני סכנה נוספת. הגשם עלול לגרום לשיטפונות באזור. כתוצאה מהשריפה, נותר בכרמל שטח גדול חשוף, ללא צמחים שאוחזים בשורשיהם את הקרקע. ישנו חשש גם למפולות בוץ, כשהגשם יסחוף מטה את הלכלוך והאפר שהצטבר על ההר. רשות הניקוז פועלת לנתב את זרימת המים לצירים מתוכננים ומותאמים לניקוז, כדי למנוע ככל הניתן סחף של אדמה מפארק הכרמל. לפי תחזית מזג האוויר, החל מיום שישי צפויות לרדת כ- 100- 200 מ"מ של גשמים.

באתר החרמון הודיעו כי הסתיימו ההכנות לקראת מזג האוויר הסוער. מפלסות השלג ומפזרות המלח האזרחיות והצבאיות ניצבו בצהריים כבמסדר צבאי, מוכנות ומזומנות לפתיתי השלג הראשונים שיתחילו - כך מקווים כולם - לרדת במוצאי השבת. בצה"ל אף הוכנו לא פחות מ-40 טונות של מלח שיפוזרו על צירי התנועה במטרה להמיס את השלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully