וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים: סך הנזק מהשריפה - 184 מיליון שקלים

מהערכת מצב ראשונית של משרד הפנים עולה כי סך הנזק הכלכלי שנגרם משריפת הענק בכרמל נאמד בכ-184 מיליון שקלים. 247 בתים ניזוקו, ו-219 תושבים נותרו מחוסרי גג

במטרה להקל על שיקום יישובי הכרמל, שנפגעו בשריפה הגדולה, קיבלו היום (חמישי) הרשויות המקומיות באזור תקציב של 8.2 מיליון שקלים לסיוע מיידי. הסכום הועבר על ידי משרד הפנים ובסיוע מיוחד מהאוצר. משרד הפנים מסר כי בהמשך יועבר תקציב נוסף, לצורך שיקום וסיוע לטווח הארוך. תקציב זה יאפשר הפעלה מיידית של 16 צוותים ברשויות לצורך תיקונים בתחום החשמל, המים הביוב וכריתת עצים מסוכנים.

תוצאות שריפת הענק בכרמל, יום שני. אדריאן הרבשטיין
8.2 מיליון שקלים הועברו לסיוע מיידי/אדריאן הרבשטיין

מהערכת המצב הראשונית שנעשתה במשרד הפנים עולה כי מדיווחי הרשויות, סך הנזקים המוערך עומד על כ-184 מיליון שקלים. שיקום חוף הכרמל מוערך בעלות של כ-147.4 מיליון שקלים, שיקום עוספיה נאמד ב-23.5 מיליון שקלים, לחיפה מוערך שיקום של 5 מיליון שקלים, בטירת הכרמל - 5.2 מיליון שקלעם ובדלית אל כרמל - 3.2 מיליון שקלים. במשרד ציינו כי הרשויות יזדקקו לסיוע במספר היבטים : שיקום תשתיות, סיוע בדיור למשפחות שפונו, רווחה ועוד.

מבדיקת המשרד עולה, כי 74 בתים נשרפו כליל, 173 בתים נשרפו חלקית, וארבע משפחות בעוספיה התפנו מדירותיהם כתוצאה מפגיעה בתשתיות מים או חשמל. 219 תושבים נותרו מחוסרי דיור וכעת שוהים בבתי מלון .

כמו כן, שולם הפיצוי הראשוני על סך 2,500 שקלים שהובטח ל-190 תושבים, תוקנה הוראת שעה לפטור מהיתר למבנים יבילים לתושבים שבתיהם נפגעו בשריפה, נציב כבאות והצלה קיבל הוראה לפטור את התושבים בכרמל מאגרת כיבוי אש וכן הבטיח שר הפנים לראשי הרשויות כי ישופו בגין חשבונות המים החריגים.

עוד סיפרו במשרד הפנים כי שר הפנים הנחה מטה שטח בראשותו של הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, יוסף משלב, לטפל בקידום שיקום הכרמל. במסגרת תפקיד זה, יהיה על המטה לבצע הערכות מצב שוטפות בשיתוף עם הרשויות המקומיות שנפגעו, לרכז את פעולות משרדי הממשלה ברשויות המקומיות ולתת מענה לכל בעיה שתתעורר ברשויות אלה, כולל העברת תקציב מיידי לפתרון הבעיות הדחופות. אתמול נפגש משלב עם ראשי הרשויות חוף הכרמל, דלית אל כרמל , טירת הכרמל, עוספיה ונציגי משרדי ממשלה בכדי לקדם תהליכים מיידיים לצורך השיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully