וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר עולמי: 1 מכל 4 נתן שוחד בשנה האחרונה

הסקר המתפרסם לרגל יום המאבק בשחיתות מגלה כי בכמעט שליש מהמקרים, השוחד משולם למשטרה. הסיבה העיקרית - "למנוע בעיות". ב-11 מדינות שכיחות השוחד עולה על 50%, בהן הרשות הפלסטינית

אחד מכל ארבעה אנשים בעולם שילם שוחד בשנה האחרונה - כך עולה מסקר "ברומטר השחיתות העולמי" שפורסם הבוקר (חמישי) בגרמניה, לרגל היום העולמי למלחמה בשחיתות.

לפי הסקר, ששנערך על ידי ארגון "שקיפות בינלאומית" בקרב 91,000 בני אדם ב-86 מדינות, הגוף המוביל בקבלת שוחד בעולם הוא המשטרה - עם 29 אחוז מהמקרים. עוד מובילים ברשימת מקבלי השוחד - מערכות הבריאות, מוסדות חינוך ורשויות המס.

האזור שבו השוחד הוא הנפוץ ביותר הוא אפריקה שמדרום לסהרה - שם אמרו יותר ממחצית הנשאלים כי שילמו שוחד בשנה האחרונה לפקידים ברשות כלשהי. אחירה ברשימה נמצאים צפון אפריקה והמזרח התיכון, עם 36%. בהמשך ניצבים מדינות ברית המועצות לשעבר (32%), דרום אמריקה (23%), טורקיה והבלקן (19%), אסיה ואוקיאניה (11%) ולבסוף האיחוד האירופי וארצות הברית (5%).

המדינות המובילות בשכיחות השוחד הן אפגניסטן, קמבודיה, קמרון, הודו, עירק, לוב, ניגריה, הרשות הפלסטינית, סנגל, סיירה-לאונה ואוגנדה. בכל אלו, יותר מ-50% מהנשאלים הודו כי נתנו "בקשיש" בשנה האחרונה. בישראל, לפי הסקר, עומד שיעור נותני השוחד על 6.1%.

אשר לסיבות למתן השוחד - יותר ממחצית הנשאלים הסבירו כי נאלצו לשלמו "כדי למנוע בעיות". עוד רבע אמרו כי השוחד נועד לשם "זירוז הליכים". עוד עולה כי מתן שוחד נפוץ יותר אצל עניים לעומת עשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully