וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית העיתונאים הכלואים בעולם - בסין ואירן

לפי דו"ח של "הוועדה להגנת העיתונאים" מארה"ב, 145 עיתונאים נמצאים כיום מאחורי הסורגים - המספר הגבוה זה 14 שנה. הסיבה העיקרית למעצרים - "פעילות נגד השלטונות"

145 עיתונאים כלואים כיום ברחבי העולם - תשעה יותר מאשר בסוף השנה שעברה, והמספר הגבוה ביותר של עיתונאים מאחורי סורגים זה 14 שנה - כך הודיעה הלילה (חמישי) "הוועדה להגנת העיתונאים" - ארגון היושב בניו יורק ועוקב אחר מצב העיתונאים בעולם. העלייה במעצר אנשי התקשורת מוסברת בעיקר בדיכוי של עיתונאים מצד סין ואירן.

לפי הנתונים שהוצגו, סין ואירן לבדן אחראיות לכמעט מחצית העיתונאים העצורים - 34 בכל אחת. את המקומות הבאים ברשימה תופסות אריתריאה (17 עיתונאים עצורים), מיאנמר (13) ואוזבקיסטן (שישה). עוד נמסר כי 64 מהעצורים הם עיתונאים עצמאיים.

"העלייה במעצר עיתונאים בעולם היא התפתחות מזעזעת", אמר מנהל הארגון, ג'ואל סימון. "אחראיות לכך בעיקר כמה מדינות, שעוצרות עיתונאים באופן שיטתי".

עוד עולה מהנתונים, כי רוב העיתונאים נעצרים בעקבות האשמתם ב"פעילות נגד השלטונות", או ללא כל סיבה מוצהרת. הן סין והן אירן, נמסר, מבססות את רוב המעצרים של עיתונאים על אישומים עמומים שכאלה.

באירן, נמסר, נעצרו ארבעה עיתונאים בחודש האחרון בלבד, וככלל, היקף הפעילות של השלטונות נגד עיתונאים במדינה אף נרחב יותר כיום מאשר בתקופת המהומות שאחרי הבחירות בשנה שעברה. בסין, עיקר המעצרים נוגעים לסיקור של סכסוכים אתניים, ורוב העצורים הם עיתונאים טיבטים או מוסלמים אויגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully