וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: ההמונים הבעירו את מטה מפלגת השלטון

המהומות שפרצו בעקבות תוצאות הבחירות מסלימות: אלפים מתומכיו של מישל מרטלי, שלא עלה לסיבוב השני, מתעמתים עם המשטרה וקוראים לתלות את הנשיא, המואשם בהטיית התוצאות. ארבעה נהרגו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

תוהו ובוהו בהאיטי. המהומות שניצתו במדינה הלילה התחדשו ביתר שאת במהלך היום (רביעי). אלפי בני אדם יצאו לרחובות הבירה פורט או-פרנס, למחות על הטיית תוצאות הבחירות, לטענתם. בין היתר, דווח כי ההמונים הבעירו באש את מטה מפלגת השלטון.

המפגינים, תומכיו של המועמד לנשיאות מישל מרטלי, שלא עלה לסיבוב השני בבחירות, הקימו מתרסים מבולי עץ, סלעים וצמיגים בוערים, והתעמתו עם המשטרה, תוך קריאות "לתלות את פרבאל" - הנשיא היוצא, שמואשם בהטיית הבחירות לטובת מקורבו.

קולות ירי נשמעים כל העת, וענן עשן שחור מרחף מעל העיר. דיווחים על מהומות הגיעו גם מערים נוספות במדינה. עד כה, דווח על ארבעה הרוגים במהומות. כל בתי העסק והמוסדות במדינה סגורים.

מהומות בפורט או-פרנס, בירת האיטי, אחרי פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות. רויטרס
מתרסים מבולי עץ, סלעים וצמיגים בוערים. פורט או-פאנס, היום/רויטרס

המהומות פרצו אמש, לאחר שוועדת הבחירות הכריזה על תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות שנערכו בשבוע שעבר. נמסר כי לסיבוב השני עלו הגברת הראשונה לשעבר, מירלנד מניגאט, וג'וד סלסטין, ממשיך דרכו של הנשיא המכהן רנה פרבאל - הנחשב ל"בובה" שלו.

מניגאט זכתה ב-31.37% מהקולות, ואילו סלסטין זכה ב-22.48%. למקום השלישי הגיע הגיע מרטלי, זמר המכונה "סוויט מיקי". כל התחזיות צפו כי יעפיל לסיבוב השני, אולם הוא הפסיד לבסוף לסלסטין, בפער קטן מאוד - רק 6,800 קולות הפרידו בינם.

מהומות בפורט או-פרנס, בירת האיטי, אחרי פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות. Guillermo Arias, AP
ההמונים מפגינים למען מרטלי. "המדינה תבער", איימו/AP, Guillermo Arias

תומכי מרטלי טוענים כי סלסטין העפיל לסיבוב השני באופן לא כשר. "אם לא ייתנו לנו סיבוב שני של מניגאט נגד מרטלי, המדינה תבער", צוטט אמש אחד מהם.

לאחר הבחירות אכן נפוצו דיווחים על אי סדרים, הונאה ואיומים מצד ועדת הבחירות, הנשלטת בידי הנשיא פרבאל (שאינו רשאי לפי החוקה להתמודד על כהונה נוספת). אלו, לפי החשד, גרו להטיית התוצאות לטובתו של נאמנו.

מהומות בפורט או-פרנס, בירת האיטי, אחרי פרסום תוצאות הבחירות לנשיאות. רויטרס
מתרסים ברחובות פורט או-פרנס, היום/רויטרס

גם שגרירות ארה"ב בפורט או-פרנס פרסמה הלילה הודעה בה היא מטילה ספק בכך שתוצאות הבחירות "תואמות את רצון העם בהאיטי". בשגרירות הביעו "דאגה" לנוכח "חוסר ההתאמה" בין התוצאות הרשמיות לממצאי המשקיפים הבינלאומיים, שצפו כי סלסטין יודח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully