וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נגד הרבנים: "לפטר האוסרים מכירה לערבים"

אורי ערן

8.12.2010 / 18:43

כ-200 מפגינים הגיעו לבית הכנסת הגדול בי-ם כדי למחות על מכתב הרבנים שקראו לא למכור דירות לנכריים. "על נתניהו לפטר את הרבנים הסוררים הפוגעים בדמוקרטיה"

כ-200 בני אדם הגיעו הערב (רביעי) אל בית הכנסת הגדול בירושלים כדי להביע את מחאתם נגד קריאתם של למעלה מ-40 רבני ערים לא למכור דירות לנכריים. הפגנה נערכה על ידי תנועת "סולידריות – שייח' ג'ראח'", ובמהלכה קראו המפגינים קריאות כגון "רב גזען תפטר, גם אתה היית גר", "יהודים וערבים מתעקשים להיות שכנים", ו"באנו חושך לגרש".

הפגנה נגד הצהרת הרבנים נגד מתן דיור לערבים, דצמבר 2010. עומר מירון
"להגן על מה שנשאר מהדמוקרטיה"/עומר מירון

בהפגנה נשאו דברים יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, וכן חוקר השואה ד"ר עמוס גולדברג. אבנר ענבר, פעיל בתנועת "סולידריות – שייח' ג'ראח'", אמר לוואלה! חדשות כי "ההפגנה היא גם מחאה נגד מכתב הרבנים, אבל בעיקר נגד השתיקה הנפשעת של גורמים בישראל שלא הזדעקו מיד והביעו שאט נפש ודרשו לפטר את הרבנים הסוררים, שכל מטרתם היא להתנקש ביסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל".

כנשאל ענבר האם גינויו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חידון התנ"ך שנערך אתמול איננו מספק אותו, הוא השיב: "זה תפקידו של כל אזרח לגנות, ותפקיד ראש הממשלה לפטר את הרבנים האלה לאלתר. זה הפך להרגל של ראש הממשלה לברוח מאחריות, לתת הצהרות אבל לא לעשות את תפקידו. תפקידו הוא להגן על מה שנשאר מהמשטר הדמוקרטי בישראל".

דניאל ארגו, שהשתתף בהפגנה, הוסיף: "הגזענות הרבנית היא חרפה ליהדות וסכנה לישראל. מכתב הרבנים הוא מתקפה פרועה על בסיסה הדמוקרטי של המדינה ופגיעה אנושה בנורמות הבסיסיות של חיינו המשותפים כאן".

אתמול התפרסם מכתב הקורא שלא למכור או להשכיר דירות לנכריים, ועליו חתומים למעלה מ-40 רבני ערים מכל רחבי הארץ. בכך הצטרפו הרבנים לקריאתו של הרב עובדיה יוסף לפני כחודש. הנימוקים העיקריים שנתנו הרבנים לאיסור היו חשש מנישואי תערובת וירידת ערך הנכסים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully