וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: "ישראל לא מוכנה לרעידת אדמה"

עם שוך הלהבות בכרמל, מצביע שר השיכון אריאל אטיאס על המחדל הבא הממתין לטיפול. לדבריו, התוכנית לחיזוק מבנים נכשלה ובזמן רעידת אדמה יקרסו 70,000 בניינים

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, התייחס היום (רביעי) למוכנותה של ישראל להתמודדות עם רעידות אדמה. השר אמר כי "לצערי תמ"א 38 (התוכנית לחיזוק מבנים) נכשלה, ישראל לא ערוכה לרעידות אדמה. 70,000 מבנים יתמוטטו. החלטנו לתת תמריצים לקבלנים שיתחילו את הבנייה מהר יותר. ניתן 15% לקבלנים שבתוך 30 חודשים יביאו טופס 4".

אטיאס אמר את הדברים במהלך ועידת השלטון המקומי שנערכה בבית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה בו לקחו חלק גם מנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי, ח"כ מירי רגב, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס וראש מועצת בועיינה נוג'ידאת, סאלח סולימאן.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר בתגובה: "השר אטיאס, אתה צעיר ומוכשר ועתידך בפוליטיקה עוד לפניך. אל תיתן להם לשלוח אותך הביתה בגלל המחדל הממשלתי. עליך להעמיד את כשל רעידות האדמה במרכז סדר היום ולהיערך לתקצוב וחיזוק מבני ציבור ברשויות המקומיות". לדברי בוחבוט, "אם לא תטפל בבעיה – אתה לא ראוי להיות שר. אל תכתוב מכתבים ותגיד בדיעבד 'אמרתי'. תצעק ותתריע כבר עכשיו. לצערי כל אזהרה של השלטון המקומי מתממשת".

ראש מועצה מקומית בועיינה נוג'ידאת, סאלח סולימאן התייחס בדיון למחסור בנדל"ן ברשויות הערביות. "משפחות גרות יחד בצפיפות נוראית. אין לנו שטח לבנות, אין תעסוקה ואחוז האבטלה אצלנו הוא הכי גבוה במשק. כולם רוצים לעבוד ואין להם פתרונות. חברים, הערבים לא יתאדו כי לא ישכירו להם דירות. אם לא יהיו דירות, הערבים יעברו לערים היהודיות. תבינו המצב אצלנו קשה ועלול להתלקח לאינתיפאדה חדשה, אם לא נשכיל לסייע בפתרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully