וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נגד הרבנים: "יצרו משבר מוסרי במדינה"

נשיא המדינה שמעון פרס יצא נגד הרבנים שקראו להימנע מהשכרה ומכירה של דירות לערבים: "יש לשמור על אופייה האמיתי, הדמוקרטי, היהודי והשוויוני של מדינת ישראל"

נשיא המדינה שמעון פרס פרסם הבוקר (רביעי) הודעת גינוי חריפה למכתב הרבנים הקורא להימנע מהשכרה ומכירה של דירות לערבים. פרס אמר כי "הודעת הרבנים בדבר איסור למכור דירות לערבים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל, הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

הנשיא הוסיף כי הוא "לא רואה סתירה בין דמוקרטיה ליהדות. כל אדם נברא בצלם אלוהים – זה אחד מעיקרי היהדות והבסיס לדמוקרטיה. במדינת ישראל גרים אזרחים יהודים ואזרחים שאינם יהודים ולכולנו אותן זכויות – גם הזכות להיות שונה –בן דת אחרת. זכות זו קבועה במגילת העצמאות ובחקיקת הכנסת אשר קבעה את אופייה, התנהלותה ועדיפויותיה של מדינת ישראל". בסיום דבריו אמר פרס כי הוא "קורא לשמור על אופייה האמיתי, הדמוקרטי, היהודי השוויוני של מדינת ישראל. זה נוגע לחיינו".

ארגון אמנסטי אינטרנשיונל גינה אף הוא את הרבנים. לפי הארגון, "עמדה זו, מטבע הדברים, מפלה באופן ישיר ומכוון את הציבור הפלסטיני בישראל ועלולה להוביל לתוצאות קשות. המסר שקריאות אלו מעבירות לאזרחים פלסטינים ברחבי ישראל לא יכול להיות ברור יותר- האפליה נגד אזרחים פלסטינים המבקשים דיור מגובה על ידי הממסד הדתי". איתי אפשטיין, מנכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל ישראל אמר כי "ממשלת ישראל מוכרחה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הרב אליהו ועובדי מדינה אחרים המטיפים לגזענות".

אתמול גינה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הרבנים ואמר כי "יש פסוק שאומר - ואהבת את הגר ותורה אחת תהיה לכם, לגר ולאזרח הארץ. אזרחי הארץ הם יהודים ויש בינינו לא יהודים. איך היינו מרגישים אם מישהו היה אומר - לא למכור דירה ליהודים? היינו מתקוממים ואנחנו מתקוממים על כך כשאומרים זאת במחוזות שכנים. אסור שדברים כאלה יאמרו - לא על יהודים ולא על ערבים. אסור שהם יאמרו בשום מדינה דמוקרטית ובמיוחד לא במדינה יהודית ודמוקרטית שמכבדת את המוסר של מורשת ישראל והתנ"ך. על כן מדינת ישראל דוחה את הדברים הללו על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully