וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר הקלות נוספות לתושבי עזה

תושבי רצועת עזה יוכלו עתה לייצא רהיטים, מוצרי מזון ומוצרי חקלאות - כך אישר היום הקבינט המדיני ביטחוני. "ההחלטה נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות הכלכלית ברצועה"

למרות הקיפאון במשא ומתן המדיני וכישלון השיחות לחידוש הקפאת הבנייה, החליט שרי הקבינט המדיני ביטחוני לאשר הקלות נוספות לתושבי עזה. מזכיר הממשלה עו"ד צבי האוזר מסר, כי שרי הקבינט אישרו היום (רביעי) הקלות שיאפשרו הרחבת יצוא סחורות משטח הרצועה. לדבריו, "ההחלטה נועדה להמשיך ולהרחיב את הפעילות הכלכלית ברצועה, ובכך להקל על האוכלוסיה בעזה הנתונה תחת משטר דיכוי וטרור שמפעיל החמאס".בין השאר יוכלו תושבי הרצועה לייצא רהיטים, מוצרי מזון ומוצרי חקלאות הן לגדה והן למדינות אירופה, בעוד שעד כה הותר להם לייצא לחו"ל רק פרחים ותותים.

לוועדת השרים הוצגו נתונים על הצמיחה הכלכלית בעזה, לרבות דו"ח קרן המטבע העולמי שפורסם לאחרונה ומראה צמיחה של 16% בכלכלת רצועת עזה וירידה באבטלה במחצית הראשונה של השנה. על פי הדו"ח, מגמה זו צפויה להמשך גם במחצית השנייה של השנה.

בהודעה הממשלה נאמר כי מאז ההחלטה האחרונה באשר למדיניות ישראל ביחס לעזה, שהתקבלה לפני כחצי שנה, חלה עליה משמעותית במספר המשאיות הנכנסות מידי יום לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. ועדת השרים עודכנה שעד כה אושרו לביצוע 78 פרויקטים של ארגונים בין לאומיים ושל מדינות שונות בתחומי בריאות, תשתיות, מים, ביוב, דיור וחינוך. ישראל תמשיך במגמה להרחבת היקף הפרויקטים בתחומים אלו.

במקביל, אומרים בקבינט כי "לצד מאמציה להביא לשיפור במצבה הכלכלי של האוכלוסייה ברצועת עזה, תובעת ישראל מהקהילה הבינ"ל להמשיך את החרם על שלטון החמאס וליישם את המדיניות הקבועה בתנאי הקוורטט, וכן לנקוט בכל האמצעים למניעת המשך התעצמות והתחמשות של החמאס וארגונים אחרים בטילים ובנשק המופנים ומופעלים כנגד האוכלוסייה האזרחית בישראל. המשך התחמשות זאת נוגדת את החוק הבינ"ל, פוגעת באינטרסים של האוכלוסייה החיה בעזה ותפגע ביכולתה של ישראל להמשיך בהקלות ובשיפור המצב הכלכלי של אזרחי רצועת עזה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully