וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת בחירות בהאיטי: חילופי אש ומהומות רחוב

התושבים מוחים על כשלון הזמר "סוויט מיקי", שהודח בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות למרות שזכה לתמיכה רחבה. במקומו עלה מועמד המזוהה עם הנשיא המכהן. ארה"ב: "התוצאות בעייתיות"

מהומות רחוב פרצו הלילה (רביעי) בהאיטי, עם הכרזת תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות שנערכו בשבוע שעבר. על רקע חילופי אש והקמת מחסומי רחוב, מסרה ועדת הבחירות במדינה כי לסיבוב השני בבחירות עלו "הגברת הראשונה" לשעבר, מירלנד מניגאט, וג'וד סלסטין, ממשיך דרכו של הנשיא המכהן רנה פרבאל - הנחשב ל"בובה".

מניגאט זכתה ב-31.37% מהקולות, ואילו סלסטין זכה ב-22.48%. למקום השלישי, בפער קטן מאוד מסלסטין (21.84%, רק 6,800 קולות פחות), הגיע הזמר מישל מרטלי, המכונה "סוויט מיקי", שהתחזיות צפו כי יעפיל לסיבוב השני.

מאות המפגינים בבירה פורט או-פרנס, תומכי מרטלי, טוענים כי סלסטין העפיל לסיבוב השני באופן לא כשר. רבים מהם יצאו הלילה לרחובות, הקימו מתרסים והבעירו צמיגים. "אם לא ייתנו לנו סיבוב שני של מניגאט נגד מרטלי, המדינה תבער", צוטט אחד מהם.

מהומות בהאיטי בעקבות תוצאות הבחירות. Ramon Espinosa, AP
"אם לא ייתנו לנו סיבוב שני של מניגאט נגד מרטלי, המדינה תבער", צוטט אחד המפגינים בפורט או-פרנס/AP, Ramon Espinosa

הכולירה פרצה במחנה חיילי האו"ם

בעקבות הבחירות אכן נפוצו דיווחים על אי סדרים, הונאה ואיומים מצד ועדת הבחירות, הנשלטת בידי הנשיא פרבאל (שאינו רשאי לפי החוקה להתמודד על כהונה נוספת). אלו, לפי החשד, גרו להטיית התוצאות לטובתו של נאמנו.

גם שגרירות ארה"ב בפורט או-פרנס פרסמה הלילה הודעה בה היא מטילה ספק בכך שתוצאות הבחירות "תואמות את רצון העם בהאיטי". בשגרירות הביעו "דאגה" לנוכח "חוסר ההתאמה" בין התוצאות הרשמיות לממצאי המשקיפים הבינלאומיים, שצפו כי סלסטין יודח.

מערכת הבחירות התנהלה בצל מגפת הכולירה שפקדה את המדינה בחודשים האחרונים, וגבתה כבר יותר מ-2,000 קורבנות מבין 90,000 החולים. השבוע התברר כנראה מקור המגפה - מחנה של חיילי שמירת שלום של האו"ם מנפאל.

דו"ח של משרד החוץ הצרפתי קבע כי "נקודת המוצא של המגפה אותרה ובודדה בצורה מדויקת. אין הסבר אחר". הממצאים מאשרים את טענותיהם של רבים מהתושבים, שהאשימו את האו"ם בהפצת המחלה ואף התעמתו עם חייליו בחודש שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • האיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully