וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה הבהירה לאירן: לא נילחם לצדכם נגד ישראל"

מסמך ויקיליקס שפורסם הלילה חושף כי סוריה סירבה לבקשת אירן להבטיח כי תצטרף אליה במלחמה נגד ישראל, במידה ומתקניה הגרעיניים יותקפו. "שלא יצפו מאיתנו להילחם במלחמתם"

סוריה סירבה לבקשת אירן להצטרף אליה במלחמה נגד ישראל במקרה וזו תתקיף את מתקני הגרעין האירניים, כך נחשף במסמך ויקיליקס שפורסם הלילה (רביעי). על פי המסמך, שנכתב בדצמבר 2009, מספר בכירים אירנים שהגיעו לביקור בסוריה ביקשו ממארחיהם להתחייב כי סוריה תצטרף למלחמה במקרה שתחל בכזו בין אירן או חיזבאללה לישראל.

מקור של ארצות הברית, שככל הנראה נכח בפגישות, סיפר כי הבכירים האירנים הגיעו לסוריה על מנת לקבץ בני ברית לקראת מתקפה ישראלית על מתקני הגרעין באירן. על פי המקור, האירנים סיפרו כי המתקפה הישראלית "איננה שאלה של 'אם', אלא שאלה של 'מתי'". התגובה הסורית לבקשה, סיפר המקור, הייתה לומר לאירנים "לא לצפות מסוריה, מחיזבאללה או מחמאס להילחם את המלחמה שלהם".

"אמרנו להם שאירן חזקה מספיק על מנת לפתח תוכנית גרעין משלה וגם על מנת להילחם בישראל. אנחנו חלשים מידי", סיפר המקור הסורי. "האירנים יודעים שסוריה גינתה את האיומים הישראלים ושהיא תוקיע מבצע ישראלי נגד אירן, אולם הם לא היו מרוצה מהתשובה של אסד. הם היו צריכים לשמוע את האמת", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully