וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: בשל השריפה הגשם יגרום לשיטפונות בכרמל

החל מיום שישי צפויות לרדת כמויות גדולות של גשמים ובמשרד החקלאות החלו בפעולות למניעת סחף קרקע בשמורת הכרמל. ההערכה היא הגשם עלול לגרום לשיטפונות באזור

לפי תחזית מזג האוויר, החל מיום שישי צפויות לרדת כמויות גדולות של גשמים, כ- 100- 200 מ"מ. הגשם עלול לגרום לשיטפונות באזור הכרמל, שם כתוצאה מהשריפה נותר שטח גדול חשוף, ללא צמחים שאוחזים את הקרקע.

שר החקלאות שלום שמחון, הממונה על רשות הניקוז הארצית, קיים הבוקר דיון מיוחד במטרה לקבל דיווח על הפעולות למניעת סחף קרקע בשמורת הכרמל. הבעיה העיקרית העומדת על הפרק היא השפעת השריפה על יכולת החלחול של מים לקרקע. החשש הוא כי השריפה גרמה להקטנת חדירות הקרקע, כתוצאה מהיעלמות כיסוי הצומח, המשנה את אופי קליטת טיפות הגשם בקרקע, וכן לגרום להצטברות אפר על הקרקע.

לפיכך, רשות הניקוז פועלת לנתב את זרימת המים לצירים מתוכננים ומותאמים לניקוז, כדי למנוע ככל הניתן סחף של אדמה מפארק הכרמל.

תוצאות שריפת הענק בכרמל, יום שני. אדריאן הרבשטיין
כתוצאה מהשריפה נותר שטח גדול חשוף, ללא צמחים/אדריאן הרבשטיין

התחזית: מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות

הגשם הקל שירד בימים האחרונים ייפסק ומזג האויר מחר (רביעי) צפוי להיות מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. גם ביום חמישי צפוי להיות מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. רק ביום שישי צפוי הגשם לחזור ולרדת לפרקים מצפון הארץ ועד צפון הנגב, הוא ילווה ברוחות וכן ייתכנו סופות רעמים.

בתל אביב יהיו הלילה 11 מעלות ומחר 22. בירושלים - 11 מעלות הלילה ו-17 מחר. הטמפרטורות הצפוית מחר בשאר אזורי הארץ: קריית שמונה- 22 - 9, צפת - 17 - 11, חיפה - 22 - 11, באר שבע - 23 - 10 ואילת - 26 - 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully