וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: גם בשיחות הבאות לא נדון בהפסקת ההעשרה

שיחות הגרעין בין אירן למעצמות יתחדשו בחודש הבא באיסטנבול - אך האירנים לא מותירים מקום רב לתקווה. אשטון: השיחות היו "מפורטות ומשמעותיות". האמריקאים: הן היו "קשות וכנות"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין; קריינות: אביב אברמוביץ')

גם בסיבוב השיחות הבא של המעצמות עם אירן, שצפוי להתקיים בחודש הבא באיסטנבול, לא יהיה מקום לדיון בהפסקת העשרת האורניום על ידי אירן - כך הבהיר היום (שלישי) ראש המשלחת האירנית לשיחות, סעיד ג'לילי, בתום סבב השיחות שהתקיים ביומיים האחרונים בז'נבה שבשוויץ.

בתום המפגש היום בז'נבה, נמסר על סבב קיומו של השיחות הבא. לאחר מכן, במסיבת עיתונאים, נשאל ג'לילי אם בשיחות אלו תהיה אירן מוכנה לדון בהפסקת העשרת האורניום על ידה, והשיב: "אני יכול להשיב לך בבירור: לא. תהליך הפקת אנרגיה גרעינית והעשרת אורניום הוא חלק מזכויותינו".

לפי כל ההערכות, בשיחות שנערכו ביומיים האחרונים בז'נבה בין אירן לשש המעצמות - חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון ולצדן גרמניה - לא הושגה כל התקדמות. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שהובילה את משלחת המעצמות לשיחות, ניסתה בכל זאת לשדר אופטימיות, כשאמרה אחרי השיחות שהן היו "מפורטות ומשמעותיות".

"המדינות שאני מייצגת מאוחדות במאמציהן להשיג פתרון שיספק את דאגת הקהילה הבינלאומית לגבי תוכנית הגרעין האירנית", אמרה אשטון. "אנחנו מכירים בזכויותיה של אירן, אך עומדים על כך שתעמוד במחויבויותיה".

מהצד האמריקאי, נמסר כי השיחות בז'נבה היו "קשות וכנות" - כך לפי גורם בממשל שלא הזדהה. לדבריו, נציגי ארה"ב אמנם לא נועדו ביחידות עם הנציגים האירניים, אך היו להם "כמה אינטראקציות בלתי רשמיות עמם, שאוששו את החששות העיקריים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully