וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין עם אירן יימשכו בינואר בטורקיה

סבב השיחות בין אירן למעצמות הסתיים בז'נבה ללא הישגים, מלבד הודעה על חידוש השיחות באיסטנבול עד סוף החודש הבא. אחמדינג'ד: השיחות יהיו פוריות רק אם יבוטלו הסנקציות נגד אירן

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין; קריינות: אביב אברמוביץ')

בז'נבה הסתיימו בצהריים (יום ג') השיחות בין אירן לשש המעצמות המייצגות את קהילה הבינלאומית, בעניין תוכנית הגרעין האירנית. כצפוי, לא הושגה בשיחות פריצת דרך כלשהי, וההישג העיקרי שלהן הוא הודעה אירנית, מיד עם סיום השיחות, כי סבב נוסף יתקיים באיסטנבול שבטורקיה, לכל המאוחר עד סוף חודש ינואר.

"הפגישה בז'נבה בין נציגי אירן לנציגי שש המעצמות הסתיימה", דיווחה הטלוויזיה האירנית הממלכתית. "הצדדים סיכמו להיפגש שוב באיסטנבול, עד סוף ינואר". זמן קצר לאחר מכן אישרה גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שהייתה מתאמת המשלחת הבינלאומית לשיחות, את קיומו של סבב הפגישות הבא. נציג אירן לשיחות, סעיד ג'לילי, ביקש להדגיש כי אירן "לא תנהל מו"מ תחת לחץ".

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר הבוקר כי שיחות הגרעין "יישאו פרי", אך ורק אם יבוטלו הסנקציות הבינלאומיות נגד אירן. "אם ישימו בצד את כל ההחלטות השגויות שהתקבלו ויבטלו את ההגבלות שהוטלו, השיחות ללא ספק יהיו פוריות", אמר הנשיא בנאום ששודר בטלוויזיה האירנית.

עד כה לא נשמעו בשורות מיוחדות מהשיחות בין אירן לשש המעצמות - חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון ולצדן גרמניה - ועוד לפני סיומן, הוערך כי הן יולידו לכל היותר הסכמה על קיום שיחות נוספות בטווח הזמן הנראה לעין. כמו במקרים רבים בעבר, נראה שאירן מנצלת את קיום השיחות כאמצעי להרוויח זמן נוסף, בעודה ממשיכה להתקדם בפיתוח נשק גרעיני.

מלבד המפגשים הרשמיים של כל שבעת הצדדים, נערכו בז'נבה גם כמה מפגשים דו-צדדיים, של הנציג האירני, סעיד ג'לילי, מול נציגי כמה מהמדינות האחרות. הנציג האמריקאי הבהיר כי הוא עצמו לא השתתף בפגישה כזו, "אולם אחרים עשו זאת, וכולם העבירו לאירנים את אותו המסר, לגבי דאגת הקהילה הבינלאומית בעניין תוכנית הגרעין שלה".

מתנגדי משטר אירניים מפגינים נגד תוכנית הגרעין האירנית מחוץ לארמון האו"ם בז'נבה, שם נערכות השיחות בין אירן למעצמות. רויטרס
מתנגדי משטר אירניים מפגינים נגד תוכנית הגרעין האירנית מחוץ למקום השיחות בארמון האו"ם בז'נבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully