וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג' הסגיר עצמו. ויקיליקס: נמשיך לחשוף

מייסד האתר הסגיר עצמו למשטרה בבריטניה בעקבות בקשת הסגרה משבדיה, שם הוא חשוד בעבירות מין. בית המשפט בלונדון סירב לשחררו בערבות, וקבע כי יישאר במעצר עד ה-14 בדצמבר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין; קריינות: אביב אברמוביץ')

מייסד אתר ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', הסגיר עצמו בצהריים (שלישי) לידי הרשויות בתחנת משטרה בבריטניה. אסאנג', שנעצר כיוון שהוא מבוקש בגין עבירות מין בשבדיה, הובא אחר הצהריים לדיון במעצרו בבית משפט בווסטמינסטר שבלונדון - שפסק כי הוא לא ישוחרר בערבות, ויישאר במעצר בשבוע הקרוב, עד 14 בדצמבר. אתר ויקיליקס הודיע כי ללא קשר למעצר, ימשיך כמתוכנן בחשיפת המברקים ממחלקת המדינה האמריקאית.

השופט, הווארד רידל, הסביר את החלטתו בכך ש"מדובר בהאשמות חמורות נגד אדם שאין לו קשרים רבים במדינה, ויש לו את האמצעים והיכולת להימלט ממנה". אסאנג' הודיע כי בכוונתו להיאבק משפטית בהסגרתו.

לפי דיווחי העיתונאים הבריטים, אסאנג' הופיע בבית המשפט בחליפה כחולה ללא עניבה. הוא היה חיוור אך נראה רגוע. כשהתבקש למסור את כתובת מגוריו, נתן רק מספר תא דואר. כשנשאל שוב, הסכים לבסוף למסור כתובת באוסטרליה, מולדתו.

נציגת התביעה השבדית הציגה בפני בית המשפט את ארבעת סעיפי החשד נגד אסאנג'. שלושה מהם נוגעים לאשה אחת, בה פגע לפי החשד בשלושה מקרים: כש"כפה עצמו" עליה באמצעות משקל גופו; כשקיים עמה יחסי מין ללא קודום למרות שביקשה זאת מפורשות; וכש"התעלל" בה בהזדמנות נוספת ו"פגע בשלמותה" (לא צוין כיצד בדיוק). אישום רביעי נוגע לאשה אחרת, עמה, לפי החשד, קיים יחסי מין בזמן שישנה, ללא קונדום. כל המקרים התרחשו לפי החשד באוגוסט האחרון בשטוקהולם.

"ויקיליקס במצב מבצעי"

אסאנג' הגיע הבוקר לתחנת משטרה בליווי שני פרקליטיו הבריטים, מארק סטיבנס וג'ניפר רובינסון, ושם נעצר בעקבות בקשת הסגרה שהוציאה שבדיה. המשטרה המקומית אינה מוסמכת לחקור את החשדות נגדו, אלא רק לדרוש את הסגרתו לשבדיה, שם ייחקר. אסאנג', מכל מקום, מכחיש בתוקף את החשדות נגדו.

בעקבות המעצר מיהר להודיע דובר ויקיליקס כי לא יהיו לכך שום השלכות על פעילות האתר. "ויקיליקס במצב מבצעי", אמר הדובר, קריסטין הראפנסון. "אנחנו ממשיכים באותו מסלול. כל התפתחות בקשר לאסאנג' לא תשנה דבר לגבי המסמכים שיפורסמו היום ובימים הבאים". לדבריו, את האתר ממשיכים להפעיל אנשים "בלונדון ובמקומות נוספים".

במקביל למעצר, התפרסם באתר אינטרנט אוסטרלי מאמר פרי עטו של אסאנג', שכנראה יועד לפרסום עם מעצרו. במאמר חוזר אסאנג' ומצדיק את פעילות ויקיליקס, ש"חושף עובדות שראוי שיהיו ידועות לכל". לדבריו, "הסערה סביב פרסומי ויקיליקס ממחישה את הצורך של כל אמצעי התקשורת לגלות את האמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"תעודת הביטוח" - חשיפת עוד מסמכים

אסאנג' צפוי לפרסם בהמשך היום גם הצהרה שצולמה מבעוד מועד בווידאו. בימים האחרונים הוא הזהיר כי אם ייעצר או יקרה לו דבר מה, יפרסמו אנשיו עוד שורה של מסמכים סודיים שחשיפתם עלולה לגרום נזקים קשים, למשל על בסיס גואנטנמו. עדיין לא ברור אם אכן בכוונתו להביא היום לפרסומם.

לפי הפרסומים בנושא, אסאנג' מאמין כי האיום בחשיפת מסמכים אלו מהווה את "תעודת הביטוח" שלו, ולכן שלח את הקובץ ובו המסמכים המדוברים לרבים מתומכיו ברחבי העולם. עם זאת, לפי הדיווחים, ניתן לפתוח את הקובץ רק בעזרת קוד בן 256 תווים.

אתמול אישרו הרשויות הבריטיות כי צו המעצר הבינלאומי החדש והמתוקן שהוציאה שבדיה נגד אסאנג' בן ה-39 נמצא בידיהן. פרקליטתו של אסאנג', ג'ניפר רובינסון, אישרה אמש כי "נוצר מגע" בינו למשטרה, וכי "עורכים סידורים לקראת פגישה". היא התלוננה על הפגיעה בזכויותיו, בכך שטרם הוצגו לו החשדות נגדו בשפה שהוא מבין, והלינה על כך שבמשטרה הוחלט מלכתחילה לעצור אותו, ולא לעכב אותו קודם לתשאול.

"יהיה קשה לשפוט את אסאנג' על ריגול"

בתוך כך, גם ארצות הברית מתקדמת לקראת נקיטת צעדים חוקיים נגד אסאנג', בעקבות פרסום המסמכים באתר. שר המשפטים האמריקאי, אריק הולדר, אמר הלילה כי הממשל בוחן כעת את חוקי איסור הריגול במדינה, במטרה להחליט אילו מהם תקפים לצורך הגשת תביעה נגד אסאנג'. עם זאת, פרשנים משפטיים בארה"ב מזהירים כי יהיה קשה מאוד לשפוט את אסאנג' על ריגול, עקב היותו אזרח אוסטרלי. גם התיקון הראשון לחוקה - חופש הביטוי - עומד לצדו של אסאנג'.

בינתיים, ממשיכה ארה"ב לקצור הישגים במלחמתה הטכנולוגית והכלכלית נגד ויקיליקס. אחרי שבסוף השבוע הודיע ששירות הסליקה PayPal על הפסקת עבודתו עם האתר, הודיעה אמש גם חברת מאסטרקארד שלא תטפל יותר בתשלומים לאתר - מכה קשה נוספת למנגנון גיוס התרומות שלו.

ההודעה באה זמן קצר אחרי בשורת איוב נוספת לאסאנג': חשבון הבנק שלו בשוויץ הוקפא - בגלל שסיפק "מידע שקרי" לגבי מקום מגוריו. בהמשך דווח כי כנקמה, הפילו האקרים תומכי ויקיליקס את אתר האינטרנט של הבנק. בהודעה בטוויטר של תומכי אסאנג', המכנים עצמם "מבצע נקמה", נכתב כי היעד הבא שלהם הוא אתר PayPal.

ויש גם בשורה טובה אחת לאסאנג': שופט בצרפת בלם אתמול מהלך של הממשלה לאסור על חברת שרתים מקומית לארח את ויקיליקס. האתר ממשיך בימים האחרונים להחליף "דומיינים" בכל פעם שהוא נחסם, והוא עדיין זמין במבחר כתובות וניתן למציאה בקלות בגוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully