וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: ארה"ב סיכלה העברות נשק אירני לעזה

מסמכי ויקליקס חושפים כי בזמן "עופרת יצוקה" סיכלו האמריקאים ניסיונות אירניים להעביר נשק לרצועה. עוד עולה כי מצרים סייעה במאמצי הסיכול וחיסלה תא חיזבאללה בסיני

מסמכי ויקליקס המתפרסמים הלילה (שלישי) חושפים כי הממשל האמריקאי הצליח לסכל הברחת נשק אירני לרצועת עזה בשנת 2009. לפי דיווח בעיתון הבריטי "גארדיאן", בחודש ינואר של אותה השנה הזהירה ארה"ב את סודאן שלא תאפשר העברת נשק אירני משטחה לרצועה. הנשק היה אמור להגיע לידי חמאס בתקופת מבצע "עופרת יצוקה". כמו כן, ארה"ב הזהירה את ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומדינות ערביות נוספות, כי העברת נשק אירני לעזה מהווה הפרה של סנקציות האו"ם על טהרן.

בחודש מרץ של אותה השנה דווח כי מטוסי קרב תקפו בסודאן שיירה שהובילה נשק שהיה מיועד לחמאס, וגרמו למותם של למעלה מ-30 בני אדם. לפי מסמכים של משרד החוץ האמריקאי, סודאן האשימה אז את ארה"ב בשתי תקיפות אוויריות בשטחה, בהן נהרגו בסך הכל 88 בני אדם.

עוד עולה ממסמכי ויקיליקס, כי במרץ 2009 הזהירה ארה"ב את ירדן ומצרים כי אירן מתכננת להעביר "ציוד צבאי קטלני" לסוריה. משם היה הנשק אמור לעבור לסודאן, ולבסוף להגיע לידי חמאס. לפי המסמכים, האמריקאים דרשו מירדן ומצרים שיתנו את מעבר המטוסים בשמיהן בכך שיעברו בדיקה.

בחודש אפריל 2009 דיווחו דיפלומטים אמריקאים כי שר הפנים המצרי אל-עדלי הצליח לחסל תא של חיזבאללה בסיני וכן "נקט צעדים ששיבשו את העברת הנשק האירני מסודאן לעזה".

בסוף אותו החודש אמר ראש המודיעין המצרי עומר סלימאן לגורמים רשמיים אמריקאיים כי מצרים הצליחה למנוע מאירן העברת סיוע כספי לחמאס. לפי הגרדיאן, סלימאן אמר לארה"ב כי "מצרים העבירה מסר ברור לאירן שם הם יתערבו במצרים, מצרים תתערב באירן. כמו כן, הועבר מסר ששירותי המודיעין המצריים החלו בגיוס סוכנים בעירק ובסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully