וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס חשף: האתרים החיוניים לארה"ב בעולם

האמריקאים נזקקו להוכחה שאתר ההדלפות מסייע לטרור - ומצאו אותה: מסמך שהודלף כולל רשימה של אתרים בעולם המוגדרים חיוניים בעיני הממשל, ולכן צפויים להפוך ליעדי פיגוע מועדפים

אחת מנקודות הביקורת המרכזיות של ארצות הברית נגד "ויקיליקס" היא שהפרסומים באתר ההדלפות עלולים לסייע לטרור. היום (שני) נחתה לרגלי האמריקאים הוכחה מרשימה לכך - כשהתברר שמברק שהודלף ופורסם באתר חושף רשימה של אתרים ברחבי העולם המוגדרים חיוניים בעיני האמריקאים, ולפיכך יכולים להוות יעדי מועדפים עבור ארגוני הטרור.

המסמך מפברואר 2009, הוכן בעקבות בקשה שנשלחה ממחלקת המדינה לכל הנציגויות האמריקאיות בעולם, למפות אתרים כאלו. הרשימה כוללת, בין היתר, כבלי תקשורת תת-ימיים, תחנות ממסר, נמלים, תחנות כוח, מכרות של מינרלים שונים ומפעלים של חברות שונות המייצרות תרופות, חיסונים ורכיבים אלקטרוניים. כל אלו מוגדרים בעיני האמריקאים "אתרים שפגיעה בהם עלולה לגרום לארה"ב נזק בטחוני, רפואי או כלכלי". לפי המברק, הרשימה מיועדת לצורך "חיזוק המוכנות הלאומית ויכולת ההתאוששות המהירה במקרה של התקפה, אסון טבע או כל מקרה חירום אחר".

בין האתרים ניתן למנות, למשל: צינור הנפט מאזרבייג'ן לטורקיה, מכרה קובלט בקינשאסה שבקונגו, מפעלים של כמה חברות תרופת באירופה, בהם החברה המייצרת אינסולין וחברה אחרת המייצרת נוגדנים להכשת נחש, ומוקדי הפקת אנרגיה במזרח התיכון, כמו שדה גז טבעי בקטאר ומתקן זיקוק הנפט הענק אבאליק בערב הסעודית - שכבר הותקף ב-2006 על ידי אל-קאעדה.

"זהו חוסר אחריות הגובל בפלילים", אמר בעקבות פרסום המסמך שר ההגנה הבריטי לשעבר, מלקולם ריפקינד, בראיון ל"טיימס". "זה בדיוק סוג המידע שטרוריסטים מחפשים". פרופ' ריצ'רד אולדריץ', מומחה שהתראיין בנושא ל-BBC, הוסיף כי "המידע הזה עשוי לשנות את דפוס הפעולה של כמה ארגוני טרור ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully