וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתח גואה בקוריאה: תרגיל צבאי גדול של הדרום

סיאול נחושה להמשיך בתרגיל הרב-זרועי הנרחב, הכולל אש חיה, למרות איומי הצפון כי הוא עלול לגרום למלחמה. אובמה שוחח עם נשיא סין הו ודרש ממנו לרסן את התוקפנות הצפון קוריאנית

רוחות מלחמה ממשיכות לנשב בחצי האי הקוריאני. כשבועיים אחרי הפגזת האי יאונפיאונג על ידי צפון קוריאה, מקיים היום (שני) צבא הדרום תרגיל נרחב באש חיה, למרות אזהרותיה האחרונות של צפון קוריאה כי התרגיל עלול להצית מלחמה. ברקע, המשך הלחץ האמריקאי על סין לרסן את התוקפנות הצפון קוריאנית.

התרגיל הרב-זרועי נערך רק שבוע אחרי תמרון ימי גדול שערך הצי הדרום קוריאני בשיתוף הצי האמריקאי, ומהווה המשך הפגנת עוצמה צבאית מצד הדרום, שם גוברת המחאה הפנימית על התגובה הנרפית למתקפת הצפון לפני שבועיים. התרגיל יימשך חמישה ימים ויתפרש על פני 29 אתרים במדינה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה קיים הבוקר שיחת טלפון עם נשיא סין, הו ג'ינטאו. מהבית הלבן נמסר כי אובמה תבע מבן שיחו להפעיל לחץ על צפון קוריאה כדי שתחדל מפעולותיה ה"פרובוקטיביות" - מסר שוושינגטון לבייג'ינג משדרת לבייג'ינג כמעט מדי יום בשבועיים האחרונים. הנשיא הסיני, נמסר, הביע "דאגה רבה" מהמצב בקוריאה.

בהמשך היום צפויה מזכירת המדינה הילרי קלינטון להיוועד בוושינגטון עם עמיתיה מדרום קוריאה ומיפן, קים סונג-הואן וסאיג'י מאהרה, לדיון בדרכי התמודדות עם האיום הצפון קוריאני.

תמרון ימי של צבא דרום קוריאה ליד אי יאונפיאונג, סמוך לגבול הימי עם צפון קוריאה. Yonhap, Kim hyun-tae, AP
אוניות בצי הדרום-קוריאני שמשתתפות בתרגיל/AP, Yonhap, Kim hyun-tae

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully