וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קונטיננטל" הורשעה בגרימת התרסקות הקונקורד

חברת התעופה האמריקאית ואחד ממכונאיה הורשעו על ידי בית משפט צרפתי בגרימת מותם ברשלנות של 113 הרוגי ההתרסקות לפני עשור. בעקבות ההתרסקות קורקע צי המטוסים המהירים בתבל

בית משפט בצרפת מצא היום (שני) כי חברת התעופה האמריקאית "קונטיננטל איירליינס" ומכונאי שעבד בחברה הינם אחראים לגרימת מותם ברשלנות של 113 בני אדם בהתרסקות מטוס הקונקורד בשנת 2000 בצפון המדינה. שלוש שנים לאחר מכן, בעקבות מסקנות חקירת ההתרסקות, קרקעה חברת "אייר פראנס" את כל המטוסים בצי הקונקורד - המטוס המהיר בתבל - והם לא שבו מאז לטוס.

בית המשפט בפרבר הפריזאי פונטואז חייב את חברת "קונטיננטל" (שהתאחדה לאחרונה עם חברת "יונייטד"), לשלם קנס של 200 אלף אירו, ואילו המכונאי ג'ון טיילור חויב לשלם קנס בסך 2,000 אירו ונגזרו עליו 15 חודשי מאסר על תנאי. כל יתר הנאשמים בפרשה - בהם הממונים על טיילור בחברה ורשות התעופה הצרפתית - זוכו מכל אשמה.

פסיקת בית המשפט אישרה את תוצאות החקירה בעקבות ההתרסקות, לפיה חלקי טיטניום שנפלו למסלול ההמראה ממטוס DC-10 של קונטיננטל חתכו את צמיגי הקונקורד שהמריא אחריו, וכתוצאה מכך עפו חלקיקי גומי אל תוך מכלי הדלק שלו, וגרמו לשריפה שהביאה להתרסקותו.

מטוס הקונקורד התלקח זמן קצר אחרי המראתו מנמל התעופה שרל דה גול, ב-25 ביולי 2000. כל 109 נוסעיו, רובם תיירים גרמנים, נהרגו. כמו כן נהרגו עוד ארבעה בני אדם שהיו על הקרקע ונפגעו מההתרסקות. משפחותיהם קיבלו פיצויים כבר לפני שנים, ולכן פיצוי כספי לא עמד במרכז המשפט - אלא רק קביעת האחראים למחדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully