וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: מי מתנגד לנטיעות יזומות?

אחרי שנשמעו קולות לנטיעה יזומה שתחדש את הצבע הירוק בכרמל, מביעה החברה להגנת הטבע התנגדות נחרצת למהלך. "יש להתבסס על יכולת ההתחדשות הטבעית של האזור"

החברה להגנת הטבע פרסמה הבוקר (שני) את עמדתה לגבי שיקום הכרמל. בחברה סבורים כי שיקום הכרמל צריך להתבסס על יכולת ההתחדשות הטבעית של האזור, המתבססת על בנק הזרעים שנמצא בקרקע. החברה ממליצה לא להתחיל בנטיעות יזומות.

פרסום זה הינו תגובה לדבריו של יו"ר קרן קיימת לישראל, אפי שטנצלר, שאמר כי "ט"ו בשבט השנה יימשך שבוע. אנו מוכנים עם מיליון וחצי שתילים, תהליך השיקום ייארך שנים אבל הוכחנו בעבר כי זה אפשרי".

עצים שרופים ליד בית אורן. /Dan Balilty, AP
"יש לתת לשטח אפשרות להשתקם באופן טבעי"/AP, /Dan Balilty

מהחברה נמסר כי "יש לתת אפשרות לשטח להשתקם באופן טבעי, תוך התערבות מושכלת ולשאוף ליצור שטח מגוון מבחינה אקולוגית ונופית, על מנת לייצר מגוון של בתי גידול". החברה ממליצה להימנע ככל הניתן מנטיעות חדשות. לדברי החברה להגנת הטבע יש לנטוע רק לאחר ביצוע הערכה אקולוגית שתוכיח את נחיצותה וגם אז רק בשטחים מצומצמים.

עוד נמסר כי יש להימנע באופן מוחלט מנטיעה של אורנים, אשר מהחברה להגנת הטבע נמסר כי הם זרים למערכת הטבעית בכרמל ובזמן שריפה גורמים להתפשטות מוגברת של האש. עוד ממליצה החברה להימנע ככל הניתן בשלב זה מפינוי עצים שרופים. זאת על מנת למנוע סחף קרקע כתוצאה מפעילות של כלים מכניים כבדים. יש לבצע פינוי זה באופן מושכל רק לאחר בחינה אקולוגית פרטנית של אנשי מקצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully