וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "רוצים לכבות את השריפה בכרמל עוד הלילה"

ראש הממשלה הגיע לעוספיה והבהיר כי בכוונת הממשלה לאמץ תוכנית פעולה לשיקום הדירות שנהרסו בשריפה, כבר ביומיים הקרובים. "תוך שלושה שבועות נקבל תוכנית לשיקום הכרמל"

"הנחיתי את הגורמים האמונים לתת לי תוכנית פעולה תוך 48 שעות, מקסימום 72 שעות, לפיתרון מיידי של בעיית הדיור. אנשים צריכים להתחיל לחיות תחת קורת גג. זה היעד הראשון", כך אמר בשעות הצהריים (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך ביקור שערך בעוספיה. "אנחנו רוצים לכבות את השריפה עוד הלילה", הבהיר.

"תוך שלושה שבועות הנחיתי שנקבל תוכנית לשיקום הכרמל", הוסיף ראש הממשלה. "הנוכחות והסיוע שלכם חשובים", אמר נתניהו לראשי העדה הדרוזית בעוספיה, "מבין המנהיגים שדיברתי איתם, כמעט כולם ידעו והכירו את הכרמל. הכרמל הוא משהו מיוחד, ויש כאן נכונות לשקם את מה שנשרף ולבנות מחדש את מה שנהרס. אנחנו נעשה את זה".

נתניהו הודה למדינות ערב ולרשות הפלסטינית שסייעו בכיבוי השריפה ואמר כי "ההתגייסות הבינלאומית כללה גם את שכננו הערבים. קיבלנו עזרה ממלך ירדן, ששלח עזרה חשובה, קיבלנו עזרה מהנשיא מובארק, ששוחחתי איתו לפני שעה קלה והודיתי לו על התמיכה. קיבלנו גם תמיכה של שלוש כבאיות מאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית. מי ייתן ומהאסון הזה יצמח טוב ושלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו צופה במטוס ה"סופר טנקר" בחיפה, דצמבר 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו צופה במטוס ה"סופר טנקר" בפעולה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"מי ייתן ומהאסון יצמח שלום"

כבר בשעות הבוקר, הגיעו שרי הממשלה לישיבה שהוקדשה לשריפה, בטירת הכרמל. נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו רוצים לשקם את הבתים ואת התשתיות במהירות האפשרית, אני לא רוצה עיכובים, אני לא רוצה ביורוקרטיה. אני רוצה קיצור תהליכים ופתרונות מהירים. שכולם יחזרו לבתיהם בימים הקרובים, או שיקבלו פתרון עד להשלמת תהליכי השיקום והשיפוץ".

בהתייחסו לסיוע במאמצים להשתלט על השריפה אמר נתניהו: "אנחנו עדיין בעיצומה של שריפת יער ענקית. הכבאים עושים עבודת קודש אבל צריך להבין שבסוג שריפה כזה, רק מטוסים יכולים להכריע. שריפות יער ענקיות שונות בתכלית והדרך היחידה לטפל בשריפות כאלה הוא בשילוב של שני כוחות אוויריים - לאומיים ובינלאומיים. בשריפת הענק בקליפורניה ארה"ב קיבלה סיוע משמונה מדינות. בשריפת הענק ברוסיה היא לא היססה ולא התביישה לבקש סיוע. גם אנחנו לא התביישנו ולא היססנו. כך פעלנו והדבר הזה מביא תוצאות. אני מעריך שאנחנו בתהליך של השתלטות על האש", הוסיף נתניהו.

"הצעד השני הוא להקים מערך מוטס", אמר ראש הממשלה, "גם אז, לא תמיד הוא ימנע את הצורך בעזרה בינלאומית. התחלנו לטפל בזה, הוספנו תקציבים. יש כאן התגייסות של העם כולו ברגע מכריע, בערבות הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully