וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן 16 לימד את העולם כולו מהי מסירות נפש"

5.12.2010 / 13:22

שר החינוך גדעון סער ספד לאלעד ריבן, הכבאי המתנדב שנספה בשריפה והוא בן 16 בלבד. "אלעד היה בן יחיד להוריו ובמותו היה לבן האומה כולה"

"עם שלם כואב איתכם ובוכה איתכם על מותו הטרגי של בנכם יחידכם", אמר היום שר החינוך גדעון סער לאמיל וצביה, הוריו של אלעד ריבן ז"ל, כבאי מתנדב שנספה בשריפה ביום חמישי והוא בן 16 בלבד, והובא היום למנוחות בבית העלמין בנשר. בהלוויה נכחו גם נשיא המדינה, שמעון פרס, וראש עיריית חיפה, יונה יהב.

סער אמר בהספדו גם כי "אלעד היה בן יחיד להוריו ובמותו היה לבן האומה כולה.. הרוח שפיעמה באלעד היא רוח ההתנדבות. אותה רוח שאנו מעודדים בבני הנוער שלנו, שמבטאת אכפתיות, רצון לתת לחברה, יכולת להתבוננן מעבר לעצמך ולתת. את הרוח הזאת - בקרב הנוער ובעם ישראל - צריך לחזק... נער בן 16 לימד את העם ואת העולם כולו מהי מסירות נפש, מהי גבורה".

נשיא המדינה שמעון פרס, נשא אף הוא הספד לאלעד ואמר: "נפלת ללא מדים, אך היית חייל אמיץ ועז לב".

"נספר את סיפור חייך"

ראש עיריית חיפה יונה יהב דיבר גם הוא בלווייה ואמר: "אתמול דיברתי עם אבא שלך, שאמר שאנחנו במדינה תמיד מבליטים את הקיצוני והשלילי - אבל הרוב הדומם הוא אחר לגמרי. רוב שנותן ומעניק לחברה הזו. אלעד היה אחד מבניה הבולטים. סיפורו מבליט את היפה שבנוער שלנו. זו טרגדיה עצומה. היה ברוך במשמרתך עלינו".

נציב כיבאות והצלה שמעון רומח ספד גם הוא לריבן: "מה שהיה לנגד עיניך הוא להיות עם חבריך הכבאים. הגעת למוקד היוקד ונלחמת בחירוף נפש. יישמת את מה שכבאי אמור להיות. משמר הכבאות מרכין ראש בפניך".

מנהל בית הספר הריאלי בו למד ריבן, רון כיתרי, נפרד גם כן מתלמידו: "אני משוחח אתך כבר יומיים-שלושה ביני וביני, מנסה לשער מה הרגשת שם טרם פרצו הלהבות. מימוש עצמי? שאתה עושה את המעשה הנכון? אני רוצה לומר לך תודה. המחשת לכולם את המשמעות האמיתית למושגים כמו מחויבות, מסירות וחירוף נפש. נספר את סיפור חייך. אני רוצה לבקש ממך סליחה על שלא היינו שם ושחירפת נפשך לבדך. היה שלום אלעד יקר, היה שלום וסליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully