וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים ממוריץ לוי: "גאה שיצא לי להכיר אותך"

19 מהרוגי האוטובוס בכרמל מובאים לקבורה בבתי העלמין בארץ. חברו של מישר מוריץ לוי ספד לו: "שאלו אותי למה עלית לאוטובוס אם ידעת שאתה הולך לשריפה. עניתי שמעולם לא ברחת ממשימה"

יח"צ - חד פעמי

צילום: איתי ביטון | עריכה: יאיר דניאל | קריינות: אביב אברמוביץ'

"הקדוש ברוך הוא נתן לי אותך במתנה ואני מחזירה לך אותו עם המון אהבה", כך נפרדה הבוקר ברוריה לוי, מבנה מישר אבירם לוי, בן 29, שנהרג במהלך השריפה בכרמל ביום חמישי. מאות מתושבי טבריה וחבריו של לוי ליחידת נחשון של השב"ס ליוו את אבירם למנוחות בבית העלמין בעיר. 18 הרוגים נוספים מתאונת הדרכים יובאו היום למנוחות בבתי עלמין ברחבי הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כשהסתכלתי עליך ראיתי את עצמי נחוש להצליח", אמר מפקדו של אבירם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מוריץ מעולם לא ברח ממשימות"

מאות ליוו את משיר מוריץ לוי בדרכו האחרונה בבית העלמין בטבריה. סגן גונדר, אמנון זהבי ספד לו, "מדובר באיש עם לב ענק של נתינה. בעל יכולת להסביר ולהוביל אנשים מנקודה לנקודה. פסגת שאיפותיך היתה להגיע לקורס קצינים ולעלות למעלה, לשם הגעת". גיא בוכבינד, חברו, סיפר: "אני גאה שיצא לי להכיר חבר כמותך. שאלו אותי למה עלית לאוטובוס אם ידעת שאתה הולך לשריפה. עניתי שמוריץ מעולם לא ברח מהמשימות. דאגת תמיד לכולם לפני שדאגת לעצמך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איש עם לב ענק של נתינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יום אבל לאומי", ספד מפקדו של דמיטרי

במקביל, בבית העלמין בבאר שבע ליוו מאות בני אדם את סגן גונדר דמיטרי קוזלוב, בן 45, שנהרג גם הוא באסון בכרמל. "היום הוא יום אבל למדינת ישראל כולה", ספד גונדר אלי גביזון. "מאיפה ואיך מתחילים להיפרד ממך דמיטרי, איך נפרדים מחבר? איך אפשר להבין מדוע? שאלות רבות עולות. זהו מסוג הרגעים בחיים שלנפש קשה והלב מלא בכאב. זהו אובדן בלתי נתפס - יום אבל לאומי עבורנו דווקא ברגעים בהם אנחנו בדרכנו להציל חיים". אביו של דמטרי ספד לו ברוסית בעודו מחבק את בנו, אשלי, האוחז בכובעו של אביו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא פשוט הלך ולא חזר"

עשרות תלמידים מבית הספר הריאלי בחיפה יצאו לכיוון בית העלמין בנשר, משם תצא הלווייתו של חברם לכיתה, אלעד ריבן ז"ל, שנהרג באסון אוטובוס הצוערים בשריפה בכרמל. אחד מחבריו של ריבן, בר אשכנזי, סיפר על אלעד כי היה "בחור טוב לב שתמיד עזר. הוא היה אדם יוצא דופן. מעולם לא כעס ומעולם לא הכעיס. הוא הלך להתנדב בכיבוי אש כי זה מה שרצה. ביום שפרצה השריפה קיבל טלפון במהלך השיעור ובהפסקה החליט לצאת ולהצטרף לכוחות. הוא אמר שהוא נוסע וזו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. היו לו הרבה חלומות. זו טרגדיה גדולה". שגיא פלד, חבר נוסף, סיפר כי "אלעד אהב את כולם. הוא היה הדבק של החבורה. בהתחלה לא האמנו שיכול לקרות לו משהו. הוא פשוט הלך ולא חזר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יובא למנוחות בבית העלמין בנשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קצינים יגדלו על זכרונך"

מאות אנשי שב"ס, משטרה וחברים נאספו בחלקה הצבאית בנס ציונה על מנת להיפרד מפביולה בוהדנה ז"ל, שנהרגה באסון אוטובוס הצוערים בכרמל, בדרכה האחרונה. תת גונדר אשר ועקנין, ספד לבוהדנה, שתפקדה כראש מדור הדרכה בשב"ס: "פביולה נשלחה להצלת חיי אדם ונפלה באחד האסונות הקשים בתולדות ישראל. תמונותייך מרצדות בראשי. אני מדמיין אותך עומדת באש. מה חשבת ברגעים האחרונים. עכשיו את שומעת אותי בפעם הראשונה - שגם אני מעריץ אותך. קצינים יגדלו על זיכרונך", סיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשלחה להצלת חיי אדם ונפלה באחד האסונות הקשים בתולדות ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עכשיו את עם הדרגות ואינך יכולה לראות אותן"

"את היית גאוות המשפחה. בכל מקום שאליו הלכת הצטיינת. תראי כמה הספקת ב-26 שנותייך: תואר ראשון, תואר שני וכבר המחקר של התזה שלך בשלבי אישור, וקורס הקצינים של שירות בתי הסוהר, שכל כך רצית לצאת אליו והיית גאה בדרגות שהיית מקבלת. עכשיו את עם הדרגות, אבל אינך זוכה לראות אותן" כך ספדה בבית העלמין בדימונה גילה אמויאל לאחותה ענבל אמויאל ז"ל. ענבל נספתה באוטובוס צוערי קורס הקצינים של שירות בתי הסוהר, שהתלקח סמוך לקיבוץ בית אורן. להלוויתה הגיעו בני משפחה, חברה, חברים לשירות וללימודים ורבים מתושבי דימונה ומכבדי זיכרה. היא נטמנה ליד קברו של יקיר סוויסה, בן העיר שנספה אף הוא באסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הותרת אותנו שרופים כמו האש שכילתה אותך"

נהג אוטובוס הסוהרים דוד נבון הובא למנוחות בבית העלמין בנס ציונה. ירדנה אשתו ספדה לו: "אני רגילה שאתה מבקש ממני לכתוב דברי ברכה לאירועים משמחים. לדבר כזה לא התאמנתי. היד שלי רעדה כשכתבתי. אהוב שלי יקר – קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. מה שאומר לא יספיק כדי לתאר את גודל האסון. היית אבא שעשה הכל למען הילדים והאישה. פינקת אותנו מכל הנשמה".

"אנחנו זוכרים את הסיפורים שלך מהנסיעות. תמיד סיפורים עם הומור. אנשים אהבו להתגודד סביבך. עזבת את מקצוע המחשבים ובחרת להתחבר לארץ ולנופים שכל כך אהבת. הותרת אותנו שרופים ושבורים כמו האש שכילתה אותך".

גיסו של נבון, לוי איטח, סיפר כי מתוקף תפקידו כנהג, דוד היה שגריר של המדינה. "אלפי תיירים מחו"ל בטוחים שישראל היא מקום נפלא רק בזכותך". הוא הוסיף כי דוד היה ביום חופשה כאשר קיבל את הטלפון והחליט לצאת לאותה נסיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הובאו למנוחות סגן גונדר רפי אלקלעי בן ה-44 שנטמן בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים ומישר רונן פרץ בן ה-34 שנטמן בחלקה הצבאית בבית העלמין באשקלון. כמו כן נערכו הלוויותיהם של מישר דימטרי גרשטיין בן ה-47 בבית העלמין הצבאי בחולון ושל סגן גונדר פביולה בוהדנה בת ה-48 בחלקה הצבאית בבית העלמין בנס ציונה. מישר איאס סרחאן בן ה-30 נקבר בכפר מרר. מישר ירון ברמי בן ה-21 הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, מישר מוריץ לוי בן ה-32 נקבר בבית העלמין הצבאי בטבריה.

בשעה 13:00 החלה הלוויתם של כלאי חן כפיר בן ה-35 בבית העלמין הצבאי בגן יבנה ומישר חנן אוחיון בן ה-31 בבית העלמין הצבאי בנצרת עלית. בשעה 13:30 ייקברו מישר רמי ישראלי בן ה-33 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע ומישר אברהם (אבי) נוח בן ה-34 בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים.

בשעה 14:00 נקברו מישר רועי ביטון בן ה-29 בבית העלמין בחלקה הצבאית בקרית גת ומישר איליה לנגמן בן ה-31 בבית העלמין בחלקה הצבאית בנהריה. בשעה 15:00 נקברו מישר איילה יפרח בת ה-23 בבית העלמין הצבאי בחיפה ומישר ודיסלב רחמימוב בן ה-30 בבית העלמין הצבאי בבאר שבע. מישר אפרת כהן בת ה-35 הובאה למנוחות בבית העלמין בחלקה הצבאית ברעננה בשעה 15:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully