וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "הרב עובדיה מדבר על השריפה בכרמל בדמעות"

שר הפנים אלי ישי התייחס לדברי המנהיג הרוחני של תנועתו לפיהם השריפה בכרמל נגרמה בגלל חילול שבת. "הרב מטיף מוסר לכולנו על מנת להתחזק, לעשות מעשים טובים ולחזור בתשובה"

שר הפנים אלי ישי התייחס הבוקר (ראשון) לדברים שאמר אתמול הרב עובדיה יוסף, לפיהם השריפה בכרמל נגרמה בשל אי שמירת שבת. לדבריו, "הרב מטיף מוסר לכולנו על מנת להתחזק, לעשות מעשים טובים ולחזור בתשובה. הרב מטיף מוסר לציבור החרדי והדתי שישמור יותר שבת. מי ששומע את הרב מבין שהוא בדמעות ומדבר מכאב", אמר ישי בראיון לגלי צה"ל.

השר ישי גם הגיב שוב להאשמות על אחריותו לממחדלים שהתגלו במערך הכבאות במהלך ההתמודדות עם האש בכרמל. "מי שעשה שינוי בשנים האחרונות זה דווקא אנוכי. באתי למשרד כשראיתי מערך כבאות כבוי לחלוטין. לא היה שר שפעל מתחילת הקדנציה כפי שעשינו מתוך ראייה לסכנת חיי אדם". הוא הוסיף כי "ודאי שיש לי אחריות, אני כשר הפנים אחראי על הכבאות. אני לא זוכר אי פעם שר שנאבק ונלחם עבור שירותי הכבאות והשיג תקציב אבל לא מספיק".

ביקור פרס בסוכתו של הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
"אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת". הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

אתמול התייחס הרב עובדיה יוסף לשריפה ואמר את דעתו על האשמים בפריצתה. "אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת", ציטט הרב את התלמוד במהלך שיעורו בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת הר-נוף בירושלים. "בתים נהרסו, שכונות שלמות הלכו לאיבוד- זה לא במקרה. הכל זה השגחה עליונה", אמר הרב. "עלינו לחזור בתשובה, לשמור את השבת כמו שצריך. בזמן שבני ישראל חוזרים בתשובה, השם שומר עליהם בחומת אש. אש של כבוד ולא אש של שריפה", הוסיף מנהיגה הרוחני של ש"ס.

הרב עובדיה הוסיף וסיפר את סיפור התלמוד על שני חכמים שהוזמנו לסעודה ובמקום להשתתף עם הסועדים החלו ללמוד. בשעת לימודם ירדה אש מהשמים והקיפה אותם עד שהמארח היה בטוח שביתו נשרף. "גם שם", ציין הרב יוסף, "הייתה זו אש של כבוד ולא אש של שריפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully