וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "דיפלומטיית השריפה" תשפר היחסים?

בכתבה בעיתון "הורייט" ניסו לבדוק את הסוגייה. גורמים דיפלומטיים הזכירו כי לפני עשור, סייעה יוון לטורקיה בעת רעש האדמה באיסטנבול, במהלך שסלל את הדרך לדיאלוג מחודש בין המדינות

האם השריפה בכרמל תוכל להוות פתח לשיפור ביחסים בין ישראל לטוריקה? העיתון הטורקי המוביל "הורייט" עסק בנושא בסוף השבוע, בעקבות משלוח שני מטוסי הכיבוי הטורקיים לסיוע בכיבוי השריפה - ושיחת הכרת התודה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן.

בכתבה בעיתון צוטטו בהרחבה דבריו של נתניהו בשיחה עם ארדואן, תוך הדגשת האמירה שהאירוע הנוכחי "יוכל להוות פתח לשיפור ביחסים בין המדינות". מנגד, במשך היום הבהיר ארדואן עצמו כי היחסים בין המדינות עדיין במשבר, וטורקיה עדיין מצפה להתנצלות על הרג תשעת אזרחיה בתקרית על ה"מרמרה".

גורמים דיפלומטיים שהתראיינו לכתבה הזכירו כי הסיטואציה מזכירה את רעידת האדמה באיסטנבול ב-1999, אז מיהרה יוון להגיש סיוע לשכנתה ממזרח, במהלך שסלל את הדרך לדיאלוג מחודש בין שתי המדינות ושיפור משמעותי ביחסיהן. לדבריהם, עדיין מוקדם לומר אם בדומה ל"דיפלומטיית רעידת האדמה", אכן תצליח גם "דיפלומטיית השריפה" להביא לשיפור ביחסים בין ישראל לטורקיה, שנמצאים בשפל כבר זמן ארוך.

אך בכל זאת, לדבריהם, "מעודד לראות שלמרות כל הקונפליקטים במזרח התיכון, כל ההמדינות האלה עדיין יכולות לעבוד יחד כדי להתמודד עם משברים".

"ימים יגידו אם תהיה הקלה במתח ביחסים שלנו עם ישראל", סיכם בכיר במשרד החוץ הטורקי שהתראיין להורייט, "אבל זה מצב הומניטרי. עשינו בדיוק מה שעשינו עבור יוון לפני שנתיים, כשפרצו שם שריפות ענק. "אנחנו לא מפלים בעניינים הומניטריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully