וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בארה"ב: ישראל כשלה בהיערכות לשריפה בכרמל

הוושינגטון פוסט תוהה כיצד ישראל, המתגאה כי ברשותה הצבא החזק באיזור, לא מצליחה להתמודד עם השריפה בכרמל. "הם קנו מטוסי קרב במיליונים במקום להשקיע במטוסי כיבוי"

בעוד שצוותי כיבוי אש, יחד עם סיוע של כבאים ומטוסים ממספר מדינות נאבקים בלהבות בכרמל, עיני העולם צופות בנעשה משתאות נוכח אי ההצלחה של המדינה עם הצבא החזק באיזור להתמודד עם האתגר. עיתון ה"וושינגטון פוסט" פירסם היום (שבת) כתבה תחת הכותרת "למרות הסיוע, ישראל אינה מצליחה לרסן את שריפת הענק הקטלנית".

"במדינה כמו ישראל, כשהשליטה באדמות נמצאת בלבו של כל סכסוך פוליטי, כל אינץ' של אדמה חשוב במיוחד", נכתב, "ואולם, ישראל הזניחה את הטיפול בציוד וכוח אדם הנדרשים בכדי להילחם באפקטיביות בשריפות-ענק שהתגברו בשנים האחרונות שהתאפיינו בבצורת ויובש", נכתב. עוד מציינים בעיתון כי "במדינה בת 7 מיליון תושבים ישנם 1,500 כבאים בלבד".

הגעת כוחות תגבור מאירופה, בסיס חיל האוויר ברמת דוד, יום שבת. דובר צה"ל
מטוסי הכיבוי היוונים/דובר צה"ל

הוושינגטון פוסט מספר כי ישראל כבר השליכה את כל מלאי 200 הטונות של חומר מעכב הבעירה שהיה ברשותה בטרם השריפה הנוכחית, "כך שהם נותרו ללא חומרים כאלו כשהדליקה פרצה". עוד נכתב כי "ישראל מתגאה בכך שהיא מחזיקה בצבא החזק באיזור, ולעיתים קרובות היא מבין המדינות הראשונות השולחות סיוע לאזורים מוכי אסון, אולם בשריפה הזו היא לא כשלה להתמודד".

הכותב מסכם כי "למרות שישראל רוכשת מטוסי קרב חדישים בעלות של מאות מיליוני דולרים, לא נמצא תקציב לרכישת מטוסי הכיבוי הזולים בהרבה".

שריפה בכרמל, יום שבת. AP
"לא השקיעו בציוד וכוח אדם של שירותי הכיבוי"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully