וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה בכרמל: חלק מהתושבים יכולים לשוב לבתיהם

בתום הערכת מצב בשיתוף כוחות הכיבוי, הודיעה המשטרה כי חלק מהתושבים שפונו יכולים לחזור לבתיהם. מדובר ביישובים כפר גלים, קיבוץ החותרים, קיבוץ מגדים, טירת כרמל ודניה שבחיפה

אדריאן הרבשטיין

(צילום: רמי שינאווי, שי מכלוף ואדריאן הרבשטיין, עריכה: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

חלק מהתושבים שפונו מבתיהם בעקבות השריפה בכרמל, יכולים להתחיל לחזור אליהם, כך נמסר הערב (שבת) מהמשטרה בתום ישיבת הערכת מצב משותפת עם כוחות הכיבוי.

התושבים שיכולים לחזור לבתיהם, הם תושבי כפר גלים, קיבוץ החותרים, קיבוץ מגדים, טירת כרמל ותושבי שכונת דניה בחיפה. מנגד, תושבי עין הוד, עין חוד, ניר עציון ופנימיית ימין אורד מתבקשים לא לחזור לבתיהם בשלב זה.

בעקבות השריפה, פונו מבתיהם כ-17 אלף בני אדם מיישובי הכרמל. צוותי כיבוי האש עדיין פועלים בשעה זו בשישה מוקדים מרכזיים באזור: הר שוקף, אזור בית אורן, האזור שבין נחל חיק ועוספיה, אזור החי-בר, ניר עציון ועין הוד. כמו כן, הודיעה קרן קיימת לישראל כי השריפה כילתה קרוב ל-50 אלף דונמים של יער נטוע, חורש טבעי ושטחים בנויים ופתוחים, בתוכם קרוב לחמישה מיליון עצים.

בשעות האחרונות התקדמה האש אל עבר עוספיה עם הזמן, וכעת היא נמצאת כ-30 מטרים מהבתים המערביים ביישוב. כמו כן, ביציאה מעוספיה, לכיוון אוניברסיטת חיפה, דווח על דליקה בשטח פתוח. כוחות כיבוי ומשטרה מסייעים לתושבים המקומיים בפינוי עדרי צאן הנמצאים ברשותם.

תושבי דניה מביטים בשריפה, יום שבת. יהושע בריינר
חלק מהתושבים יכולים לשוב לבתיהם/יהושע בריינר

עד כה פונו 30 משפחות מהשכונה המערבית בעוספיה מחשש שהשריפה תפגע בבתיהם - כך מסרו נציגי עיריית עוספיה לוואלה! חדשות. "ביקשנו מהתושבים לא להתקהל בשכונה המערבית והעברנו את תושבי השכונה הזו אל השכונה המזרחית. כרגע אנשי הכיבוי מנסים להתגבר על האש", מסרו.

בתוך כך, דיווחו בצהריים תושבי דליית אל-כרמל כי האש שמשתוללת בכרמל הגיעה גם ליישובם. "האש ממש נושקת לצדה המערבי של דליית אל-כרמל", סיפר תושב העיר לוואלה! חדשות. "מטוסי כיבוי מנסים לכבות את האש אך בכל פעם שהם מצליחים לכבות אותה, האש חוזרת לבעור מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully