וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעין הוד: "ראינו כדור אש ונמלטנו"

כפר האמנים הפסטורלי ניצב במרכז להבות הענק בכרמל. תושבים סיפרו כי אמש ביקשו מהכבאים לסייע להם ונתקלו בסירוב. "הם היו יכולים לבלום האש בלילה"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי ורויטרס, עריכה: רן צימט, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחד ממוקדי השריפה העיקריים בכרמל היום (שבת) הוא כפר האומנים בעין הוד, שם התגברה האש במהלך הלילה. הבוקר התפשטו הלהבות עמוק אל תוך היישוב, והכבאים נאלצו לעבור מבית לבית, בניסיון לכבות את הדליקה. אלי, תושב הכפר, סיפר לוואלה! חדשות על הלילה הקשה שחווה אמש: "בסביבות השעה שתיים בלילה הייתי בתוך הכפר, יצאתי החוצה וראיתי כדור אש גדול. נסתי על נפשי, עין הוד החלה לבעור", סיפר.

שריפה בכרמל, יום שבת. אדריאן הרבשטיין
מאמצי הכיבוי נמשכים/אדריאן הרבשטיין

לדבריו, למרות העבודה הטובה של הכבאים, כמה מהם סירבו לסייע לתושבים שניסו להילחם בלהבות בעצמם. "כמה תושבים ניסו לכבות את האש עם זרנוק מים, ביקשתי מהכבאים שייכנסו לעזור, אבל אף אחד לא הסכים", סיפר. "לדעתי אם הם היו נכנסים הם היו יכולים לבלום את האש עוד בלילה".

למרות קריאות המשטרה לתושבים ולסקרנים להתרחק מהאזורים הבוערים בכדי לא להפריע לכוחות ההצלה, חלק מהתושבים מנסים בכל זאת לחזור לבתים, מתקשים לעכל את האובדן. עדיין לא ברור מתי יסתיימו פעולות הכיבוי באזור, מה שבטוח הוא שכפר האומנים הפסטורלי כבר לא ייראה כפי שהיה, לפחות לא בתקופה הקרובה.

דליקה גדולה בבית אורן, אש גם בחי-בר [עדכון]. שלומי גבאי, רויטרס
דליקה גדולה בבית אורן, אש גם בחי-בר [עדכון]/רויטרס, שלומי גבאי

בשעות האחרונות קיימים מספר מוקדי שריפה באזור עוספיה. האש, שהייתה מרוחקת מהמקום, התקדמה אל עבר היישוב, וכעת היא בוערת בקרבת הבתים המערביים בו. כמו כן, ביציאה מעוספיה, לכיוון אוניברסיטת חיפה, דווח על דליקה בשטח פתוח. כוחות כיבוי ומשטרה מסייעים לתושבים המקומיים בפינוי עדרי צאן הנמצאים ברשותם. אין חשש לפגיעה בבתים, אין סכנת חיים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully