וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה: המטוסים הזרים יסייעו להשתלט על האש

שני מטוסי כיבוי גדולים שהגיעו מרוסיה מעוררים תקווה בקרב כוחות הכיבוי המחדשים את הלחימה באש. מזכ"ל האו"ם לנתניהו: נעזור בכל דרך אפשרית

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ. עריכה: עידן גוראל)

באיזור רכס הכרמל מחדשים הבוקר (שבת) את המאמצים לכיבוי שריפת הענק המשתוללת כבר שלושה ימים, בסיוע של מטוסי כיבוי שהגיעו לארץ ממדינות זרות. במהלך הלילה התרכזו הכוחות במניעת התפשטות האש ובטיפול בלהבות שסיכנו ישובים. כעת חוזרים שם למאמצי הכיבוי כאשר תקווה גדולה מעוררים שני מטוסי כיבוי גדולים ומסוק שנשלחו מרוסיה, ומסוגלים להכיל כמויות גדולות מאוד של חומרי כיבוי וחומרי דיכוי בעירה.

שריפה בכרמל, יום שישי, דצמבר 2010. Sebastian Scheiner, AP
המטוסים מסוגלים להכיל כמויות גדולות מאוד של חומרי כיבוי וחומרי דיכוי בעירה/AP, Sebastian Scheiner

רשף חזי לוי, דובר שירותי הכבאות בחיפה, העריך הבוקר כי כוחות הכיבוי הפועלים באזור הכרמל "נמצאים באותו מצב שהשארנו את האש עם רדת החשיכה. כעת אנו פותחים את הבוקר עם אותה טקטיקה בה נקטנו אתמול, של הרחקת האש מהאזורים הירוקים לאיזורים שכבר עלו באש". לוי אמר לקול ישראל כי "אנחנו עדיין רחוקים מהשגת שליטה על האש, אבל אנחנו מתקדמים צעד אחרי צעד ועומדים בייעדים שהצבנו לעצמנו אתמול ואנחנו מרוצים מהתוצאה".

בשעות הקרובות ימריאו לאיזור השריפה מטוסים ישראלים, יחד עם מטוסים שהגיעו מטורקיה, יוון, קפריסין ובולגריה. בנוסף אמור לנחות בארץ מטוס כיבוי שנשלח מצרפת. בקול ישראל דווח, כי ארבעה מטוסי כיבוי ששלחה ספרד נאלצו לנחות בפאלמה דה מיורקה, בשל תנאי מזג האויר והם יגיעו לישראל רק בהמשך היום.

אתמול הגיעו לישראל 20 כלי טיס זרים על מנת לסייע בהשתלטות על השריפה. מסוקי ומטוסי הכיבוי הראשונים הגיעו מיוון, טורקיה, ספרד , צרפת, אזרבייג'ן, ירדן ומצרים, זאת בשל פנייה מוקדמת של ראש הממשלה למספר מדינות בבקשה שיסייעו בטיפול בשריפה. יוון שלחה ארבעה מטוסי כיבוי, קפריסין שלחה מטוס ומסוק כיבוי, רוסיה - שני מטוסים ומסוק, מצרים - שני מסוקים, איזרבייג'אן - שני מסוקים, ספרד - שני מטוסים, קרואטיה - מטוס אחד, צרפת - שני מטוסים, רומניה - מסוק, ובריטניה - שלושה מסוקים, ושני מטוסים מטורקיה. כמו כן, ירדן ובולגריה הביעו נכונות לשלוח צוותי כיבוי.

אובמה הבטיח לנתניהו סיוע נוסף

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שיגר הלילה איגרת לראש הממשלה בנימין נתניהו, בה הוא הביע צער עמוק על אובדן החיים, העקירה מבתים של תושבים והנזק לטבע, שגרמה השריפה בכרמל. הוא כתב כי מדובר בטרגדיה נוראה ושלח את תנחומיו למשפחות ההרוגים. לדבריו, הוא שואב השראה מהאומץ של כוחות ההצלה הישראלים ומהעזרה הבינלאומית שישראל קיבלה בתוך שעות ספורות מאז פרוץ השריפה. הוא הוסיף ואמר כי האו"ם יהיה מוכן להושיט יד לעזרה לישראל בכל דרך אפשרית, באמצעות העברת סיוע נוסף מהמדינות החברות בו. בקול ישראל דווח, כי שגריר ישראל באו"ם ראובן מירון צילצל למזכ"ל והביא את תודתו על האיגרת התמיכה.

קודם לכן, נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח עם נתניהו בטלפון, והבטיח לשלוח סיוע נוסף למאבק בשריפת הענק, שיכלול ציוד כוח אדם מאומן. אובמה הביע את תנחומיו "למשפחות ההרוגים ולכל עם ישראל" וכן אמר כי הסיוע יועבר במהירות האפשרית. השניים שוחחו במהלך טיסתו של הנשיא האמריקאי חזרה מעירק והדברים נמסרו מפי דובר המועצה האמריקאית לביטחון לאומי, בן רודס, השוהה עמו על המטוס. נתניהו ואובמה סיכמו כי צוותי החירום של שתי המדינות ישארו בקשר מתמיד, "על מנת לוודא שלישראל תהיה את תמיכתה מלאה של ארצות הברית בהתמודדות עם הטרגדיה הנוראית הזו".

הפנטגון, יחד עם הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, הקציבו לישראל משלוחי חומרים מעכבי בערה וכן כלים נוספים לכיבוי אש. המשלוחים צפויים להתחיל להגיע החל מהבוקר. בנוסף, ארצות הברית שולחת צוות מומחים המונה שלושה אנשים מסוכנות החירום של רשות היערות במדינה, הצפויים להגיע ארצה בזמן הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד ועוד סיוע מגיע לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully