וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע ממשיך להגיע: נתניהו הודה לפוטין

הסיוע הבינלאומי לישראל ממשיך להגיע לארץ. בשיחת טלפון הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין על הסיוע ששלחה רוסיה

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הערב (שישי) בשיחה טלפונית לראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין על הסיוע ששלחה רוסיה לישראל בכיבוי השריפה הגדולה המשתוללת בכרמל. "אני רוצה להודות לך ולנשיא על הסיוע ששלחתם, אלו תרומות משמעותיות", אמר נתניהו לפוטין. "יש לכם ניסיון מרשים במלחמה בשריפות וכל תרומה שלכם מוערכת", אמר.

ניצב שירותי כבאות והצלה שמעון רומח אמר הערב כי "התחזית צופה מחר יום קשה מאד מבחינת מהירות הרוח וכיוונה ומבחינת הטמפרטורה הגבוהה והלחות הנמוכה. זה מאד לא בריא בשבילנו. עם זאת, מחר בבוקר נכנסים לפעולה גם מטוסי כיבוי רוסים שיכולים לשאת כמות מים אדירה. אני מקווה שלמרות תנאי מזג האוויר הקשים של מחר, בעזרת התגבור המשמעותי של המטוסים הרוסים נצליח לקראת סוף היום להיות במצב יותר טוב. אני לא רוצה להגיד שנשלוט באש לקראת מחר בערב, אבל אולי נהיה במצב יותר טוב", סיכם הנציב.

סיוע גם מטורקיה

בתוך כך נחת בבבסיס חיל האוויר במרכז הארץ גם מטוס שנשלח מטעם משרד הביטחון הצרפתי ובו אלפי טונות של חומרים נוגדי בעירה. הלילה יועברו החומרים לחיפה, שם הם יועמסו על כלי טיס ומחר בבוקר ישמשו לכיבוי השריפה הגדולה.

שריפה בכרמל, יום שישי לקראת ערב, דצמבר 2010. אורי לנץ
הלילה יועברו החומרים לחיפה, שם הם יועמסו על כלי טיס/אורי לנץ

מוקדם יותר היום שיגר מנכ"ל הסהר האדום הטורקי, הארגון המקביל למגן דוד אדום, מכתב לשגרירות ישראל באנקרה, בו הוא מציע את סיועם לאזרחי ישראל שפונו מבתיהם בשל השריפה שאירעה באזור הכרמל - כך נודע לוואלה! חדשות. במכתבו מפרט המנכ"ל כי הסהר האדום מוכן לשלוח באופן מיידי אלף אוהלים, 10,000 שמיכות, אלף ערכות מטבח וכן להיערך לכל סיוע אחר שיידרש מצד ישראל.

הבוקר הודה ראש הממשלה גם למנהיגי המדינות הזרות שנרתמו לסייע למאמצים, בהם ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. "אני מבקש להודות לארדואן שהציע וקיבלנו בברכה שני מטוסים מטורקיה שנמצאים פה כאן", הצהיר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully