וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממלחמה בחוף השנהב: תוצאות הבחירות שונו

לאחר שדווח כי מועמד האופוזיציה אוטורה ניצח ברוב גדול, ביטלה ועדת הבחירות את התוצאות ב-4 מחוזות - וקבעה כי הנשיא המכהן גבאגבו ניצח. האופוזיציה מאיימת: מלחמת האזרחים תתחדש

סכנה ממשית לבתחדשות מלחמת האזרחים בחוף השנהב.
המועצה החוקתית של המדינה המערב אפריקאית הודיעה הערב (שישי) כי הנשיא המכהן, לורן גבאגבו, הוא המנצח בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות שנערכו בתחיל השבוע, לאחר שגבר על מועמד האופוזיציה אלסנה אוטרה ברוב של 51% מול 49%. זאת, בניגוד לתוצאות הראשוניות שפורסמו, לפיהן אוטרה ניצח ברוב של 54% מול 46%.

דובר המועצה, החבר במפלגתו של גבאגבו, הסביר כי הסיבה להבדל היא "אי סדרים רבים" שפגעו באמינות התוצאות הראשנויות. נמסר כי נשיא המועצה החוקתית, פול יאו נ'דרה, ביטל את תוצאות ההצבעה בארבעה מחוזות בצפון המדינה, שם שולטים מורדי האופוזיציה. זאת, אף שמשקיפים מטעם האו"ם והאיחוד האירופי פסקו כי הבחירות התנהלו בצורה הוגנת ושקופה.

דקות לפני ההודעה, הזהירה מפלגתו של אוטרה כי תילחם נגד כל ניסיון לשנות את התוצאות, והזהירה מפני התחדשות מלחמת האזרחים במדינה. "לא נכיר בשום פסיקה של המועצה הנשיאותית", נמסר מטעם המפלגה. "אם היא תשנה את תוצאות הבחירות, היא תהיה אשמה במלחמה הבאה בחוף השנהב".

בעקבות החלטת המועצה, הבהירו באו"ם כי היא אינה מקובלת, וכי מבחינת האו"ם והמזכ"ל באן קי-מון - אוטורה הוא המנצח. גם ארגון איחוד מדינות אפריקה פרסם הערב הודעה המביעה "דאגה עמוקה" מהמצב במדינה, שהבחירות האחרונות היוו ניסיון להשכין בה שלום לאחר שפוצלה לשניים בתום מלחמת האזרחים שהתנהלה בין הצפון לדרום ב-2002-2003. בפועל, נראה כי הבחירות דווקא הגבירו את הפיצול, ולפחות 16 בני אדם נהרגו בעימותים שהתנהלו במהלך מערכת הבחירות.

אי השקט במדינה ממשיך להתבטא בזינוק במחירי הקקאו העולמיים, שכן חוף השנהב היא יצואנית הקקאו הגדולה בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • חוף השנהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully