וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לסוג כזה של שריפה לא היינו מוכנים

בסיור במוקדי השריפה בכרמל אמר ראש הממשלה כי "מדינת ישראל לא הייתה ערוכה לשריפת צמרות עצים בשום דרך". מוקדם יותר אמר נתניהו כי הסיוע הטורקי פותח אפשרות לשיפור היחסים

בעוד הלהבות ממשיכות לכלות את מורדות הכרמל, ראש הממשלה הודה בצהריים (שישי) כי ישראל לא הייתה ערוכה לשריפה בהיקף כה גדול. במהלך סיורו במוקדי השריפות בכרמל לפני זמן קצר, אמר נתניהו כי "לסוג כזה של שריפת צמרות עצים מדינת ישראל לא הייתה ערוכה בשום דרך".

כבאים נחים במהלך שריפה הענק בכרמל, דצמבר 2010. צפריר אביוב, AP
"לזה לא היינו מוכנים"/AP, צפריר אביוב

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה לסיוע הטורקי לכיבוי השריפה, ואמר כי הדבר מהווה פתח לשיפור היחסים איתה. נתניהו אמר כי "האש חזקה מאוד וקשה לעצור אותה, גם עם מטוסים. ראש ממשלת טורקיה ארדואן העביר את תנחומי ארצו על האסון וביטא נכונות להגיש עזרה. אנחנו מאוד מעריכים זאת, וזה פתח לשיפור היחסים בין שתי המדינות". נתניהו אמר כי בשעה הקשה הזו עם ישראל מגלה נכונות לסייע ולהתגייס. לדבריו, "אמר נכון הנשיא פרס, כי יש סיוע וערבות הדדית מצד התושבים. זה עם ישראל במיטבו".

בתוך כך, הודף שר הפנים אלי ישי (ש"ס) את הביקורת שנשמעה כלפי משרדו בעניין אחריותו לטיפול בשריפה. בראיון ל"קול ישראל" אמר ישי כי התריע בעבר בפני הממשלה על כך ש"שירותי הכיבוי בישראל הם מהגרועים בעולם", וכי הם אינם ערוכים לתת מענה לתרחישי חירום. ישי קרא שוב להקים ועדת בדיקה שתבחן את "השתלשלות העניינים שהובילה למצב הקשה של שירותי הכבאות".

כמו כן, הדגיש שר הפנים כי איננו בורח מאחריות, "אבל אני כבול להחלטות הממשלה". לדבריו, תוספת התקציב שאישרה הממשלה לשירותי הכיבוי בגובה מאה מיליון שקלים, היא רק חמישית מהסכום הנדרש. לדבריו, יש להקים ועדת בדיקה שתבדוק גם את משרד הפנים, שהוא עומד בראשו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully