וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרות בעולם: "השריפה הגדולה בתולדות ישראל"

באתרי החדשות בעולם, ובעיקר בבריטניה, הולכת ותופסת האש בכרמל מקום נכבד, בליווי תמונות. "לפחות 40 הרוגים" בישרו אמש הכותרות, והיום הן כבר מתמקדות בסיוע הבינלאומי

שריפת הענק בכרמל תפסה אתמול (חמישי) את העולם שעה שכל הכותרות הראשיות עסקו בנושא אחד - זכייתן של רוסיה וקטאר באירוח גביעי העולם בכדורגל ב-2018 ו-2022, שהצליחה להוריד משם את מסמכי ויקיליקס שתפסו את הכותרות לאורך כל השבוע.

"לפחות 40 הרוגים", היו הכותרות הראשונות שעלו באתרי החדשות בעולם לעת ערב, כשרובם עדיין מתייחסים לאירוע כשריפה רגילה. הראשונים להבחין בכך שמדובר באירוע בסדר גודל אחר היו עורכי ה-BBC, שהבליטו את השריפה במקום השני בדף הבית של האתר (מתחת ל"הפסד הצורב של בריטניה" באירוח המשחקים), ודיווחו כי מדובר ב"שריפה הגדולה בתולדות ישראל".

בזה אחר זה, גם שאר כלי התקשורת בבריטניה החלו להרחיב את הסיקור, ובעיתוני הבוקר - כבר הייתה הידיעה ברוב העמודים הראשונים של העיתונים, בליווי תמונות, כשאת הכותרות תופס הסיוע הבינלאומי המתגבש, וזהותם של ההרוגים כאנשי שירות בתי הסוהר. הנושא ממשיך לשמור על נוכחות בעמודי החדשות באתרים גם בשעות אלה.

"השריפה המאסיבית יצאה לחלוטין משליטה", נכתב ב"דיילי מייל", שם הוקדש מקום נרחב לתמונות. בהקשר לגורמים האפשריים, הוזכר ש"ישראל חוותה את חודש נובמבר החם והיבש ביותר שלה זה 60 שנה".

בדיווח האחרון ב-BBC כבר החלו לעסוק גם במחדלים: "התקשורת המקומית מבקרת את העדר המוכנות של הרשויות", נכתב, ואף הובאו ציטוטים מטורי פרשנות בעיתונים הישראליים. כן הוקדש מקום לסיקור הטרגדיה של השב"ס, ופציעתה הקשה של מפקדת משטרת חיפה.

בלוס אנג'לס מזדהים

לעומת בריטניה, בארצות הברית - מדינה מעט פחות פתוחה לעולם - הסיקור היה פחות אחיד. ב"ניו יורק טיימס" למשל, מופיעה ידיעה אחת קצרה בעמוד חדשות החוץ, ללא תמונות. הסיקור מעט נרחב וצבעוני יותר בטבלואידים, כדוגמת "יו אס איי טודיי" ו"ניו יורק פוסט".

לעומת עיתוני ניו יורק, בלוס אנג'לס - עיר שחוותה לא מעט שריפות קשות בעשורים האחרונים - קיבלה השריפה הבלטה בדף הבית של אתר העיתון המרכזי, "לוס אנג'לס טיימס". שם מעטרת את התמונה הראשית את שלד האוטובוס השרוף. "אנשים נאבקו וניסו להציל את עצמם", צוטט אחד הכבאים בעיתון, "אבל הם נשרפו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully