וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בצפון: הלהבות הגיעו גם לטירת כרמל

שריפת הענק הגיעה גם לשכונת ברוש שבטירת כרמל. בשכונת דניה שבחיפה פונו כ-2,000 תושבים מבתיהם, אך בשלב זה לא נשקפת סכנה למקום

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ, עריכת וידאו: דורון שטיין)

השריפה שפרצה בכרמל התפשטה והגיעה הבוקר (שישי) לשכונת ברוש שבטירת כרמל. תושבי המקום פונו אמש מבתיהם, והכבאים ממשיכים במאמצים להשתלט על הלהבות. עד כה פונו כ-13 אלף תושבים מבתיהם שביישובי האזור.

בתוך כך, שירותי הכבאות מסרו כי חלפה הסכנה לשכונת דניה שבחיפה, אך עדיין לא נמסר אם התושבים יכולים לחזור לבתיהם. מוקדם יותר, פונו כ-2,000 תושבי השכונה מבתיהם. המפונים הם דיירי הרחובות איבריה, שבדיה, נורווגיה, הולנד, האג, קוסטה ריקה, אסתר רבין, הוסימן, שארית הפליטה, הוברמן ולאה גולדברג.

בעקבות השריפה בכרמל, החליטה אמש המשטרה הצבאית על פינוי בית הסוהר הצבאי כלא 6 והשב"ס החל בפינוי כלא כרמל. בתוך כך, במשטרה נערכים לפינוי קיבוץ החותרים ומושב מגדים הסמוכים לעתלית. עד כה פונו מתושביהם הקיבוצים בית אורן וניר עציון וכן המושבים עין הוד ועין חוד שלמרגלות הכרמל. גם חלק מתושבי השכונות המזרחיות מטירת הכרמל מפונות מתושביהן. עד כה, הגיעו 12 גופות מסך 40 ההרוגים למכון לרפואה משפטית באבו כביר ובהמשך הלילה צפויות להגיע 14 גופות נוספות.

רשף חזי לוי, דובר שירות הכבאות בחיפה, אמר אמש כי "איבדנו לחלוטין שליטה על האש. זהו קרב על מדינת ישראל. אנחנו מותשים ואני קורא לכבאים מכל הארץ להגיע צפונה ולסייע לנו. בלי מטוסים שיגיעו מחו"ל לא נצליח להשתלט על השריפה".

פינוי שכונת דניה בחיפה עקב השריפה בכרמל. נמרוד סונדרס
תושבי שכונת דניה בחיפה מתפנים מבתיהם/נמרוד סונדרס

צוותי כיבוי האש העריכו כי כיבוי שריפת הענק שפרצה בכרמל צפוי לארוך עוד מספר ימים. השריפה פרצה בשלושה מוקדים, לכן ההערכה ההיא שמדובר בהצתה מכוונת. מנכ"ל חברת מטוסי הריסוס "כימניר", דיוויד גולן, הזהיר כי אין סיכוי שחומרי הכיבוי יספיקו עד לשעות הבוקר. "הדבר החמור ביותר כרגע הוא שמחר, בשעה 8 בבוקר, ייגמרו לנו חומרי הכיבוי". לדבריו, "מי שייתן את הדין הם כנראה פקידי האוצר שדיברנו והתרענו בפניהם על זה".

למרות דבריו של מנכ"ל "כימניר", חומר לכיבוי שרפות נמצא במפעל "קידרון" באזור התעשייה של ראש פינה המייצר חומרים לכיבוי שרפות מן האוויר ומן הקרקע, אלא שכוחות הכיבוי בארץ לא נמצאים ברשימת לקוחותיו. הלילה הגביר המפעל את הייצור והודיע לכוחות הכיבוי שהחומר עומד לרשותם. כרגע ישנם 10 טונות של חומר מוכן למסירה ומחר עד שעות הבוקר יהיו עוד 10 טונות נוספים שיעמדו לרשות שירותי הכיבוי.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נערכים לאפשרות של פינוי טירת הכרמל/מערכת וואלה, צילום מסך

רמי רפאלי, תושב בית אורן, סיפר לוואלה! חדשות על המראות הקשים בכרמל. "השריפה היתה גדולה מאוד. סופת אש עברה את הקיבוץ, אולם הקיבוץ היה מאורגן וערוך למקרה חירום והיה פינוי מהיר של כל התושבים. נשארו מספר חברים אמיצים שעזרו לכוחות הכיבוי. האש דעכה, אבל יש עדיין מוקדים שצריך לפנות. יש הרבה נזק בקיבוץ, הרבה בתים נשרפו, אך אין נפגעים בנפש". רפאלי ביקש לומר כי "לבנו עם משפחות ההרוגים, ואנו משתתפים בצערם. בשלב זה אני מעריך שלפחות יומיים נהיה מחוץ לקיבוץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לבנו עם משפחתו ההרוגים"/מערכת וואלה, צילום מסך

דובר המחוז הצפוני של המשטרה התייחס להתמודדות כוחות הביטחון עם האסון ואמר: "מדובר באסון כבד. יש מספר רב של הרוגים מכוחות הביטחון וכן אזרחים. השריפה ממשיכה להשתולל ועדיין קיימת סכנה במקומות רבים. הציבור מתבקש שלא להגיע אל הזירה ולהפריע לפעולות כוחות הביטחון וההצלה".

החידונאי דן חמיצר, תושב עין הוד, אמר כי " זה דבר נורא ואיום וזה מלווה בהמון צער וכאב. רק ב-15:00 הגיע המטוס הראשון. אנחנו לא יודעים מה יקרה איתנו. כולי תקווה שהאש תיעצר. כרגע אני עסוק בלפנות את ביתי" .

אריאלה חן, מנהלת הקהילה בקיבוץ בית אורן, סיפרה לפני פינוי הקיבוץ כי החשמל שם נותק. לדבריה, כבר בשעות הצהריים פינו את גני הילדים ואת תושבי השכונה הדרומית. לחברי הקיבוץ נאמר כי עליהם לצפות לשהות של מספר ימים מחוץ לביתם. "המצב קשה", אמרה חן, אולם בשלב זה אין נפגעים בקרב חברי הקיבוץ. התנועה הקיבוצית פתחה קו חם לקליטת חברי בית אורן שמספרו הוא: 050-7677918. הקיבוצים משמר העמק, יגור ומעגן מיכאל כבר נרתמו לארח את חברי הקיבוץ.

עדכון ראשון: 20:02

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully