וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל סבא"א: "דאגה רבה" לגבי צפון קוריאה

מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הביע דאגה בעקבות הגילויים החדשים אודות תוכנית הגרעין של צפון קוריאה. "קיבלתי בדאגה רבה את הדיווחים על הצנטריפוגות"

הגילויים החדשים לגבי תוכנית הגרעין של צפון קוריאה "מעוררים דאגה רבה", כך אמר בצהריים (חמישי) מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמנו. השבוע אישרה צפון קוריאה כי מלבד הפצצות הגרעיניות מבוססות הפלוטוניום שברשותה, היא מפעילה גם תוכנית להעשרת אורניום לרמה גבוהה, באלפי צנטריפוגות. "קיבלתי בדאגה רבה את הדיווחים על הצנטריפוגות", אמר אמנו, "כמו גם דיווח על בנייתו של כור נוסף המבוסס על מים קלים".

אתמול דיווחה התקשורת הרשמית בצפון קוריאה, כי במסגרת תוכנית הגרעין שלה פועלות כעת "אלפי צנטריפוגות להעשרות אורניום" במתקן חדש, שתכליתו ייצור אנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות.

בפועל, נראה כי בכך רכשה צפון קוריאה אמצעי נוסף לייצור חומר בקיע המשמש לנשק גרעיני, לצד התכנית המוכרת שלה, המבוססת על פלוטוניום, שלפי הערכות שונות כבר ייצרה די חומר בקיע לייצור שש עד 12 פצצות גרעיניות. ניסויים בפצצות אלה כבר בוצעו ב-2006 וב-2009.

מתקן ההעשרה החדש נחשף לראשונה מוקדם יותר החודש. בשבוע שעבר, יום לפני הפגזת האי, גילה ד"ר זיגפריד הקר, מדען אמריקאי שביקר במתקני הגרעין ביונגביון, כי הבחין בכ-2,000 צנטריפוגות המשמשות בתהליך ההעשרה. כעת מאשרת צפון קוריאה לראשונה בעצמה את קיומו של המתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully