וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: הליצן יודע לקרוא - והתקבל לפרלמנט

הליצן הטלוויזיוני "טיריריקה" אמנם גרף 1.3 מיליון קולות, אך עדיין נאלץ להוכיח שאינו אנאלפבית. השופט שבחן אותו: "הוא גילה קשיים, אך בכל זאת הוכיח מינימום נדרש של אינטלקט"

פרנסיסקו סילבה אוליביירה יכול לנשום לרווחה - גם "מספיק בקושי" זה ציון עובר. אתמול (רביעי) הוא עבר - בקושי אמנם, אבל עבר - בחינת קרוא וכתוב, ויוכל להתחיל לכהן כחבר בפרלמנט של ברזיל. השופט האחראי על הבחינה, אלואיזו סרג'יו רזנדה סילביירה, כתב בהערכתו כי אוליביירה אמנם גילה "קשיים בכתיבה", אבל בכל זאת הפגין "מינימום נדרש של אינטלקט לגבי תוכן הטקסט".

אוליביירה, בן 45, מוכר יותר בכינוי "טיריריקה", אותו רכש במשך שנים שעבד כליצן בתוכנית טלוויזיה פופולרית. בבחירות בחודש שעבר הפתיע כשגרף 1.3 מיליון קולות - הנתון הגבוה ביותר במדינה כולה - ונבחר לפרלמנט מטעם מחוז סאו פאולו. בקמפיין הבחירות ההומוריסטי שלו, הופיע אוליביירה בבגדי ליצן, עשה שימוש בסיסמה "זה לא יכול להיות גרוע יותר" והצהיר: "מה עושה נבחר ציבור? אין לי מושג - אבל אם תבחרו בי, אברר ואודיע לכם".

למרות הצלחתו הגדולה, אחרי בחירתו קמו לו מבקרים רבים, שטענו שהוא אינו ניחן בכישורים המינימליים הנדרשים ממחוקק, ואף אינו יודע קרוא וכתוב - כפי שדורש סעיף בחוקת ברזיל. השופט סילביירה הסכים שהמילה הכתובה אכן אינה הצד החזק של הליצן, אך סיכם כי "בית המשפט סבור שיש לפסול מישהו מכהונה אך ורק אם הוא אנאלפבית לחלוטין" - ואישר את המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully