וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבדיה סיפקה מידע חשוב על הגרעין האירני"

מסמך ויקיליקס משגרירות ארה"ב בשטוקהולם מגלה כי המודיעין השבדי סיפק גם מידע איכותי על צבא רוסיה וסייע למלחמה בטרור. בגלל דעת הקהל השבדית, הומלץ לשמור על העניין בסוד

המודיעין השבדי סיפק לארה"ב מודיעין יקר ערך על צבא רוסיה ועל תוכנית הגרעין של אירן - כך עולה ממסמך חדש שהועלה היום (חמישי) לאתר ויקיליקס. במסמך מהשגרירות בשטוקהולם, המתוארך ל-4 במאי 2007 ומסווג "סודי", עוסק ברובו בשיתוף הפעולה בין ארצות הברית לשבדיה, על רקע הקמת הממשלה החדשה בשטוקהולם באותה עת.

"מנגנוני המודיעין של שבדיה, הן הצבאיים והן האזרחיים, הם שותפים אמינים, שתרמו תרומה ניכרת להבנתנו במגוון רחב של תחומים, בהם אירועים בתוך צבא רוסיה ובתוכנית הגרעין האירנית", נכתב במסמך, המסכם פגישה עם ראש הממשלה החדש, פרדריק ריינפלדט. עוד הוא מזכיר "שיתוף פעולה מצוין בלוחמה בטרור, ברמה המקומית וברמה הבינלאומית כאחד".

כותבי המסמך מודעים לכך שהדברים עלולים לא להתיישב עם דעת הקהל בשבדיה ("שיקולים פוליטיים פנימיים"), ואף מזכירים כי "עומק שיתוף הפעולה אינו ידוע לרבים בממשלה השבדית". לפיכך, הם ממליצים להביע הכרת תודה בפני השבדים באופן פרטי, לא בפומבי.

הציבור בשבדיה מתבלט בשנים האחרונות בנטייתו הפרו-ערבית והפרו-מוסלמית, ומוביל לא פעם פעולות החרמה נגד ישראל. פעמים רבות נאלצת הממשלה ליישר קו עם הלכי רוח אלו - למשל, בהסכמתה לקיים אירועי ספורט בהשתתפות ישראלים או קבוצות ישראליות ללא קהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully