וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הרשיע את רוצחי שקד שלחוב

גלעד גרוסמן ורמי שני

2.12.2010 / 9:20

שנה וחצי לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את שני הנאשמים ברצח הנערה שקד שלחוב, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה והחליט לקבל את ערעור המדינה ולהרשיע את השניים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (שלישי) את הערעור שהגישה הפרקליטות נגד זיכויים של מישל ז'אנו וישראל גנון, מרצח הנערה שקד שלחוב ב-2003 והרשיע את השניים ברצח. עונשם של השניים ייגזר בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שזיכה אותם מהמעשה בחודש אפריל 2009. עם זאת, קבע בית המשפט כי זיכויים של השניים בגין ניסיון רצח בן אמו נותר על כנו.

בפסק הדין נדרשו השופטים להודאותיו המפלילות של הרוצח השכיר ירון סנקר, אשר סיפר בחקירתו על קשרם של השניים לרצח, וקבעו ששלמרות הקשיים שבהן ניתן לבסס עליהן את האישום ברצח שלחוב. "אמרותיו של סנקר בנוגע לאישום זה התיישבו עם שורה של ממצאים אובייקטיביים מזירת האירוע", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין. הוא הוסיף גם שההודעות המפלילות זוכות לתמיכה מחזקת גם בראיות נוספות שהוצגו על ידי התביעה, בהן ראיות לגבי הסכסוך בין הכנופיות שהוביל לרצח.

הרצח של שלחוב בת ה-16 ביולי 2003 זעזע את המדינה. שלחוב וידידתה, דנית שמש, עלו למכונית בה נהג חבר משותף אותו הכירו זמן קצר לפני כן, יניב רווח. השלושה נסעו ברחובות אשקלון, כאשר לפתע עקפה אותם מכונית ממנה נורו מספר יריות לעבר השלושה. שלחוב, שישבה במושב שליד הנהג, נפצעה פצעים אנושים ומתה בדרך לבית החולים. שמש ורווח נפצעו.

האב: "נס חנוכה של המשפחה"

"זהו חג שמח חג אורים שמח למשפחה שלנו", אמר בתום הדיון אמיר שלחוב, אביה של שקד. "ככה אני מרגיש. קרה לנו כאן נס חנוכה. עצוב שצריך להתייחס לכך כאל נס. אנחנו ידענו שאלו היו הרוצחים, מהפעם הראשונה שנתקלנו בהם. ההוכחות הלכו והצטברו, גם נוכח עסקאות הטיעון שהם הסכימו להגיע אליהן".

שלחוב זעם על כך שבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מצא את השניים זכאים מחמת הספק: "אני לא מבין איך הם הגיעו לזיכוי השניים בבית המשפט המחוזי. זה 8 שנים אנחנו סוחבים ומושכים את הסיפור הזה. זהו עינוי דין לנו, לא לעבריינים. יש הרבה אנשים כמוני, שנגרם להם עינוי דין. זהו סוג של סגירת מעגל. עכשיו אנחנו יכולים להתחיל להתאבל על הילדה המדהימה שלנו".

שלחוב הוסיף עוד, כי חקירת המשטרה, נעשתה בין היתר לאור תביעת המשפחה להוסיף ולחקור לעומק את פרשת הרצח. "עכשיו הדברים נהיו שפויים, כי עד עכשיו זה לא היה ככה", אמר. "כאן, הפקיעו את זכותנו להלחם כי אנחנו לא צד בעניין הזה. היה צריך לעודד את המשטרה והפרקליטים לא לוותר ולחקור. אני שמח שהם הבינו את זה".

אילנה שלחוב, אמה של שקד, אמרה כי "אני גם ככה על סף קריסה. זה לא מזל טוב, אנחנו עברנו שבע שנים של עינוי מתמשך על ידי מערכת המשפט. שלא נדבר בכלל על העינוי הפרטי שלנו, ששקד איננה. זה שבית המשפט לקח החלטה אמיצה, מבחינתי, זו מדינה שכן הייתי רוצה לחיות בה, למרות שהבת שלי נרצחה בה. הידיעה שבסוף כן יש איזשהו צדק קטן מנחמת. עכשיו אפשר להתאבל נטו על שקד. כבר התפללתי קודם לנס חנוכה, והנס הזה כנראה הגיע עם הכוחות של שקד".

עו"ד דקלה טוטיאן, יו"ר ומנכ"ל משותף של מרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, אשר מייצגים את המשפחה, אמרה לאחר הדיון כי "אני מברכת על כך שבית המשפט קיבל את עמדת המדינה ואסר את המורשעים מיידית עם הקראת החלטתו עוד בטרם נגזר הדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע". טוטיאן הוסיפה כי "לאחר שבע שנות ייסורים שנגרמו למשפחה בהן נמשכו ההליכים, סוף סוף היום ישנה הכרעת דין שקובעת באופן ברור כיצד אירע הרצח הטרגי".

"פרשת ז'אנו מצטרפת לאחר כבוד לפרשת אל-עובייד", אמרו פרקליטיהם של ז'אנו וגנון, עורכי הדין אבי חימי ודוד יפתח לאחר פסק הדין. "לעולם נחיה עם הספקות, הלבטים והתהיות בנוגע להרשעתם. בימים הקרובים נגיש בקשה לדיון נוסף, ונמשיך את המאבק להוכחת חפותם של לקוחותינו".

"אמרותיו של סנקר התיישבו עם הממצאים"

על פי כתב האישום שהוגש נגד ז'אנו וגנון, שלחוב נרצחה בשל "טעות בזיהוי", מכיוון שהיורים חשבו שברכב נוסעים העבריין שלום דומרני. לטענת הפרקליטות, הנאשמים חברו לעבריינים בכירים ממרכז הארץ, בהם רפי אוחנה, צ'רלי שטרית וסנקר, כדי לחסל את דומרני על רקע סכסוך בין קבוצות עבריינים באשקלון, בעיקר בעניין השליטה על גניבת חול באזור אשקלון. היה זה אחד המקרים הראשונים שחף מפשע נרצח במהלך מלחמות העולם התחתון. השניים גם הואשמו בפציעתו של בן אמו, אשר נורה בבניין בו התגורר דומרני.

התביעה במשפט התבססה על דבריו של סנקר, שסיפר במשטרה על מעורבותם של ז'אנו וגנון ברצח. אולם, הוא סירב להעיד נגדם במשפט עצמו. השופטים קבעו שלא ניתן לבסס הרשעה בתיק מאחר והעדות הייתה מלאת סתירות ולא ניתן היה לחוקרו בחקירה נגדית, ולכן לפני כשנה וחצי זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את השניים מחמת הספק.

מאז הזיכוי הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את רפי ומשה אוחנה ברצח של חיים שאבי והריגתו של תומר שבת, קורבן תמים נוסף של מלחמות העבריינים, במספרה בהוד השרון ב-2004. ההרשעה הזאת התבססה אף היא על עדותו של סנקר. כמו כן, לפי ארבעה חודשים דחה בית המשפט העליון את ערעורו של סנקר, שנידון לשני מאסר עולם, לאחר שהשופטים דחו את טענתו כי הודאתו במשטרה ניתנה בעקבות מעשים פסולים של חוקריו.

  • עוד באותו נושא:
  • שקד שלחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully