וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 7 שנים: משפ' שלחוב מקווה שרוצחי הבת ייענשו

רמי שני

2.12.2010 / 7:05

ביהמ”ש העליון יכריע הבוקר בערעור על זיכוי הנאשמים ברצח הנערה שקד שלחוב ב-2003. אמה מקווה שהנאשמים יישלחו לשנים רבות בכלא. ”אשמח אם הם יקבלו את העונש המרבי, מחכה לנס חנוכה”

"אנחנו מחכים כבר שבע שנים, שהרוצחים של שקד שלנו יענשו. שבע שנים שאנחנו מחכים לשמוע מבית המשפט וממערכת המשפט, שהם שולחים אותם לכלא ואני מקווה שהם יקבלו את העונש המרבי". כך אמרה הערב (רביעי) אילנה שלחוב, אמה של שקד שנרצחה לפני כשבע שנים, ערב הכרעת הדין של בית המשפט העליון בערעור הפרקליטות נגד זיכוי הנאשמים ברצח בתה. שקד נפגעה מכדורים שהיו מכוונים אל העבריין שלום דומרני, במסגרת מלחמת כנופיות באשקלון.

הרצח אירע בחודש יולי 2003. שקד בת ה-16, ישבה ברכב עם חברתה והיורים סברו בטעות, שמדובר ברכב השייך לאנשים עימם היה להם סכסוך.

"יש לי הרבה מה להגיד. ברגע הזה, אני מאוד נסערת", אמרה שלחוב. "להתמודד עם הידיעה שהרוצחים של שקד מסתובבים חופשי, זה ללכת על הקו הדק שבין שפיות לבין אי שפיות. אם הם יורשעו וישבו בכלא 25 שנים, זה לא מספיק. אנחנו חיים במדינה שיש בה חוקים. אני אשמח אם הם יקבלו את העונש המרבי".

מאיר ג'אנו וישראל גנון הואשמו ברצח שקד שלחוב ובמשפטם לא הצליחה הפרקליטות להוכיח מעל לכל ספק את אשמתם. כתב האישום נסמך על עדותו של העבריין ירון סנקר, שהפך לעד מדינה. מהכרעת הדין בעניינם עולה, כי סנקר מסר מספר גרסאות לגבי האירוע ובמקביל הכחישו השניים את מעורבותם בו. סנגורם של שני הנאשמים, עורך הדין אבי חימי טען, כי חקירתו של סנקר נעשתה באופן תמוה וכי אין לתת לעדותו משקל מכריע. ג'אנו וגנון זוכו מחמת הספק, בסוף חודש אפריל 2009. בעקבות זאת ערערה הפרקליטות לבית המשפט העליון על ההחלטה.

"כנראה שלשופטים לא היה מספיק אומץ"

"שום בן אדם לא יכול לצפות את המציאות הזאת. שהרוצחים של שקד משוחררים. יש כאן וודאות מוחלטת שאלו הם הרוצחים" אמרה שלחוב. "פעמיים הגיעו איתם למצב של עיסקת טיעון. זה לא מטוב ליבם. שום אדם שלא עבר עבירה, לא יגיד שהוא יסכים לשבת 16 שנים. התמזל מזלם ובית המשפט המחוזי החליט לשחרר אותם מחמת הספק. להנחתי הם הרוצחים של שקד. חבל שבית המשפט המחוזי לא הרשיע אותם".

שלחוב סיפרה כי קראה את פסיקת שופטי בית המשפט המחוזי ומצאה בה הרבה מאוד ליקויים. "לטעמי, לאחר שקראתי את ההחלטה, יש הרבה דברים תמוהים. אני מסתכלת על הדברים מנקודת המבט של אמא של שקד. עלו בחקירה ראיות מאוד ברורות לגבי הרוצחים. כנראה לשופטים לא היה מספיק אומץ. יחד עם זה קשה לי לשפוט אותם כי הם גם בני אדם".

"עכשיו אני נסערת וקשה לי מאוד לתאר איך אני מרגישה יום לפני שההחלטה של בית המשפט העליון נמסרת. זה סיום של שבע שנים מתישות, מבלי לדעת מה יהיה. הכל קרה במשפט הזה. זה אחד המשפטים הכי מורכבים: ביטולי החלטות, שחרורים, מעבר לעליון. עכשיו אני מקווה לנס חנוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully