וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות: "אירן מדאיגה יותר מישראל"

מסמך ויקיליקס חושף כי במהלך פגישה עם הילרי קלינטון, הביע שר החוץ של מדינות איחוד האמירויות חשש מהנעשה בטהרן. נציג ארה"ב שנכח בפגישה בירך על הסיוע של האיחוד לצבא לבנון

"מדינת איחוד האמירויות מודאגות יותר מהכוונות של אירן מאשר מכוונות ישראל", כך אמר שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח עבדאללה בן זאיד, בפגישה שקיים עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בחודש אפריל 2009. מסמך ויקיליקס חדש שפורסם הלילה (חמישי) חושף את תוכן הפגישה בין השניים, ואת החששות הכבדים שמביע בן זאיד מהרפובליקה האיסלמית.

לפי המסמך, בן זאיד אמר לקלינטון כי "מדינות איחוד האמירויות מרגישות מאויימות על ידי אירן היום, אפילו שלאירן אין עדיין יכולת גרעינית", ודחק בה לקיים פגישות בדרגים בינלאומיים גבוהים בנושא אירן. במהלך הפגישה, פירט בן זאיד את הסיוע הצבאי שהעניקו מדינות איחוד האמירויות לצבא לבנון.

עוזרה של קלינטון, ג'פרי פלטמן, שיבח את בן זאיד על הסיוע לצבא לבנון, והדגיש את מימון העברתם של 10 טנקים מחודשים על ידי איחוד האמירויות עבור לבנון. בתגובה, סיפר בן זאיד כי מדינות איחוד האמירויות ירכשו חימוש נוסף עבור המסוקים של צבא לבנון, וכי כעת נותר רק שצרפת תיתן להם הצעת מחיר בעבור הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully